بازیافت زباله با مشارکت شهروندان و سازمان‌های مردم نهاد

عضو شورای اسلامی شهر یزد گفت: مشارکت شهروندان و سازمان های مردم نهاد در اجرای هر چه بهتر بازیافت زباله‌ ضروری است.
کد خبر: ۱۰۴۴۳۶۱
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۲۰:۰۷ 12 May 2022

فاطمه زارع گفت: کیسه‌های مخصوص زباله در دو رنگ متفاوت به صورت رایگان توزیع می‌شود و از شهروندان خواستاریم با تفکیک زباله‌های خشک و‌تر از مبدا، گام اولیه را در بازیافت زباله به عنوان راه حل رفع معضل امحای زباله و خطرات زیست محیطی بردارند.


وی افزود: همچنین با ثبت نام در سامانه هوشمند یزد من (سهیم) و تفکیک زباله (پوسماند و پسماند خشک) می‌توان به حل بهتر این مسئله کمک کرد.


عضو شورای شهر تصریح کرد: باید در مساجد، مدارس، دانشگاه‌ها و پایگاه‌های بسیج در مورد ضرورت و شیوه اجرای این طرح می‌توان به مردم آموزش داد و فرهنگسازی کرد. علاوه بر آن نصب بنر‌ها در سطح شهر نیز شهروندان را با امر بازیافت آشنا و آنان را به مشارکت هر چه بیشتر‌تر غیب می‌کند.


زارع ادامه داد: سپردن بخش عمده‌ای از کار بازیافت به یک شرکت خصوصی و حضور مستقیم و فعال شهروندان در انجام این مهم، از مصادیق بارز مشارکت مردمی در امور مربوط به خودشان است و سازمان‌های مردم نهاد به خوبی می‌توانند در این موضوع نقش آفرین باشند.


وی اظهار داشت: همچنین آموزش شهروندی، ساماندهی زباله گردها، تقویت زیر ساخت‌ها و راه اندازی و عملیاتی شدن نهایی کارخانه کمپوست در یزد، گام‌های مهمی در زمینه حل بسیاری از مشکلات حوزه پسماند شهری خواهد بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار