درگیری 24 شهر فارس با سیل

معاون‌امداد و نجات جمعیت هلال احمر فارس گفت: طی مدت اخیر ۲۴ شهرستان فارس درگیر سیلاب شده اند.
کد خبر: ۱۰۵۹۰۷۵
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۰ 30 July 2022

تابناک فارس به نقل از مهر: مهدی خوبیار از آخرین آمار سیل و آب‌گرفتگی از ۴ مرداد ماه تاکنون سخن گفت و اظهار کرد: از تاریخ یاد شده تا کنون ۲۴ شهرستان فارس درگیر سیلاب شده اند.

معاون‌امداد و نجات جمعیت هلال احمر فارس افزود: در سیلاب اخیر فارس ۶۸۷ خانوار حادثه دیده اند.

وی تعداد افراد حادثه دیده سامانه مانسون در فارس را ۳ هزار و ۶۵۴ نفر عنوان کرد و گفت: سیلاب‌های اخیر در فارس باعث مصدومیت سرپایی ۲۰ نفر و باعث غرق شدگی یک پیرزن در منطقه عشایری آباده طشک شده است.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان فارس از امدادرسانی این جمعیت به ۲ هزار و ۵۸۴ نفر خبر داد و گفت: ۱۸۱ تیم عملیاتی با ۸۴۰ نفر نیرو و ۱۵۰ خودرو در حال کمک رسانی به سیل زده گان ۲۴ شهرستان درگیر با سیلاب فارس هستند.

خوبیار از عملیات تخلیه آب و لجن کشی از منازل آب گرفته ناشی از سیلاب با استفاده از ۵۸ دستگاه موتور پمپ لجن کش نیز سخن گفت و بیان کرد: ۱۳۹ منزل آب گرفته توسط امدگران هلال احمر در سراسر تخلیه شده است.

این مقام مسئول ادامه داد: در حادثه سیلاب اخیر ۷۴۸ خانوار اسکان داده شده اند و هزار و ۳۷۰ پرس غذای گرم و همچنین ۶۰۰ دست غذای سرد نیز در بین سیل زدگان اسکان داده شده توزیع شده است.

خوبیار همچنین از تخلیه کامل ۵ روستای استان فارس در جریان سیلاب اخیر خبر داد و گفت: زین آباد سنگی و رُمبه داراب، صالح آباد و ایزدی شهرستان بختگان جعفر آباد شهرستان آباده طشک بر اثر آب‌گرفتگی شدید تخلیه شده اند.

توزیع هزار و ۳۷۰پ رس غذای گرم و ۶۰۰ پرس غذای سرد، ۵۰ دست البسه اهدایی کودک، ۲۰ جفت دمپایی، ۱۹۹۸ کیلوگرم نایلون ۲ هزار و ۴۶۳ تخته پتو، ۸۸۱ تخته موکت ،۵ دستگاه چادر امدادی ،۴ عدد کلمن آب ۶۰۰ کیلو حبوبات، ۳ هزار و ۹۶۴ عدد کنسروجات، ۴۰۰ بطری روغن جامد ۹۰۰ گرمی، ۲ هزار و ۹۰ کیلوگرم برنج ،۱۰۱ کیلو چای خشک ،۶۲۰ کیلوگرم قند و شکر، ۳۶ بسته غذایی ۲۴ ساعته، ۴۷۳ بسته غذایی ۷۲ ساعته و ۹ بسته غذایی یک ماهه از اقلامی است که توسط جمعیت هلال احمر فارس در بین سیل زده گان استان فارسی توزیع شده است.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار