۱۷ هزار سلیندر گاز مایع به دلیل عدم رعایت الزامات استاندارد در کرمانشاه امحا شد

مدیر کل استاندارد استان کرمانشاه از امحای ۱۷ هزار سلیندر گاز مایع به دلیل عدم رعایت الزامات استاندارد و بازسازی و نوسازی ۱۴ هزار و ۵۰۰ شیر سیلندر گاز مایع در استان طی سال جاری خبر داد.
کد خبر: ۱۰۹۲۲۷۹
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۸ 13 February 2023

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایرنا «مهدی حسین‌پور» افزود: با توجه به اینکه استفاده از سیلندر گاز مایع نیازمند رعایت اصول ایمنی بویژه توجه یه قوانین و مقررات استاندارد، نحوه شارژ سیلندرها، نحوه نگهداری و همچنین شیر و اتصالات آن است که مصرف کنندگان باید به آن توجه کنند.

وی یادآوری کرد: طبق مواد ۹ و ۱۱ قانون اصلاح قوانین و مقررات سازمان ملی استاندارد ایران، تمرکز، عرضه و فروش گاز مایع توسط تاسیسات توزیع کننده گاز مایع بدون پروانه استاندارد، ممنوع است.

مدیر کل استاندارد استان کرمانشاه در ادامه گفت: هرگونه شارژ سیلندرهای مسافرتی، ۱۱ کیلوگرمی و با ظرفیت بیشتر در مراکز غیرقانونی و فاقد مجوز ممنوع بوده و متخلفین از قانون به دلیل به مخاطره انداختن سلامت و ایمنی شهروندان به مراجع ذیصلاح قضایی معرفی خواهند شد.

حسین‌پور افزود: ساختار تأسیسات و خدمات مربوط به شارژ و عرضه سیلندر گاز مایع مشمول مقررات استاندارد اجباری است و این اقدام به منظور حفظ سلامتی و ایمنی مصرف‌کنندگان انجام شد.

وی گفت: مردم در صورت مشاهده نقص، موارد را از طریق سامانه گویای ۱۵۱۷ در طول شبانه روز و خط ارتباطی استانی ۴۵۱۷-۰۸۳ و یا سایت اداره کل استاندارد به آدرس Kermanshah.inso.gov.ir (در بخش ارتباط با ما) با اداره کل استاندارد استان کرمانشاه تماس بگیرند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار