نشست زمین در قسمت فضای سبز پل غدیر

در اثر شکستگی خط انتقال فاضلاب جنوب اصفهان، در قسمت فضای سبز زیر پل غدیر نشست زمین و ایجاد حفره رخ داد.
کد خبر: ۱۱۰۷۷۱۶
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۰ 29 May 2023

مدیر کل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: این حادثه به دنبال شکستگی لوله خط انتقال آب جنوب اصفهان به تصفیه خانه خیابان ابشار در عمق سه و نیم متری اتفاق افتاده است.
منصور شیشه فروش با بیان اینکه این خط قدمت ۵۵ ساله دارد و به علت فرسودگی و قدمت لوله بتنی دچار شکستگی شده است، افزود: عوامل فنی شرکت آب و فاضلاب استان برای بازسازی خط به محل اعزام و عملیات بازسازی وایمن سازی خط در حال انجام است.
وی با اشاره به تعدد وقوع حوادث شکستگی شبکه‌های آب و فاضلاب و فرسودگی و قدمت شبکه‌ها و اثرات فرونشست زمین گفت: لازم است وزارت نیرو و شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور برای تخصیص اعتبارات مورد نیاز به استان برای رفع خطر و بازسازی شبکه‌های اولویت دار در مناطقآاسیب پذیر اقدام کند.
مدیر کل مدیریت بحران استانداری اصفهان افزود: اعتبار مورد نیاز در مرحله اول ۳۰۰۰ میلیارد تومان برآورد شده و ۳۰۰ کیلومتر از شبکه‌ها نیاز به بازسازی دارد.
شیشه فروش گفت: همچنین اجرای طرح‌های احیای رودخانه زایند ه رود و تسریع در اجرای طرح‌های تأمین آب استان و جبران کسری منابع آب زیرزمینی از اولویت‌های مورد نیاز استان در کاهش اثرات فرونشست زمین است.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار