تخریب ویلا‌های غیر مجاز در حریم رودخانه زاینده رود

۳۰ ویلا غیر مجاز در حریم و بستررودخانه زاینده رود تخریب شد.
کد خبر: ۱۱۱۰۷۴۱
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۰۱ 17 June 2023

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای اصفهان گفت: با وجود مشکلات اقتصادی و فشار‌های اجتماعی عملیات آزادسازی ۸۷ مورد از ویلا‌های شهرستان لنجان (بخش باغبهادران) با مساحت بیش از ۲۵ هزار متر مربع آغاز شده است.
حسن ساسانی افزود: از ششم خردادماه ۳۰ ویلا با طول تقریبی ۷۰۰ متر و مساحت ۱۰ هزار مترمربع در بستر زاینده رود آزاد سازی شد.
ساسانی با بیان اینکه در دو هفته آینده نیز آزادسازی‌ها اجرا و رفع تصرفات شناسایی شده در محدوده اردال و ابوذرغفاری شهر باغبهادران به طور کامل انجام خواهد شد، ادامه داد: برای تسهیل روند این عملیات از تمامی ظرفیت‌های انسانی شرکت آب منطقه‌ای، نیروی پیمانکار و مشاور بهره گرفته شده است.
وی گفت: در قالب تبصره‌های ۲ و ۳ قانون توزیع عادلانه آب به صراحت مشخص شده ایجاد هر نوع اعیانی و حفاری و دخل و تصرف در بستر رودخانه ها، نهر‌های طبیعی، کانال‌های عمومی، مسیلها، مرداب، برکه‌ها و همچنین در حریم قانونی سواحل دریاهاو دریاچه‌ها از طبیعی و یا مخزنی ممنوع است و با استناد به این قانون آزادسازی تصرفات واقع در بستر و حریم رودخانه زاینده‌رود، مجموعه ویلایی و اعیانی‌های غیرمجاز، با جدیت در دستور کار این شرکت قرار گرفته است.
حسن ساسانی افزود: تا کنون آزادسازی ۸۳۰ هکتار از حریم و بستر رودخانه‌های استان و مطالعات نزدیک به سه هزار کیلومتر از حریم و بستر رودخانه‌های استان اصفهان انجام شده است.
وی گفت: آزادسازی ۴۰ هکتار از حریم و بستر رودخانه‌های استان اصفهان امسال اجرا می‌شود.
مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای اصفهان اضافه کرد: تا کنون ساماندهی ۸۵ کیلومتر از رودخانه‌های استان انجام شده است.
وی ادامه داد: لایروبی ۲۵۰ کیلومتر ازرودخانه‌های استان اصفهان اجرا و امسال نیز برنامه ریزی برای لایروبی ۴۵ کیلومتر از رودخانه‌ها اجرا می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار