امام جمعه موقت تبریز با اشاره به استقبال بی سابقه مردم از آیین های بدرقه و تشییع شهدای خدمت، گفت: عشق و علاقه قلبی امت به ولایت پیام اصلی و روشن این حماسه آفرینی ها در تبریز، تهران، مشهد و سایر نقاط کشور است.
کد خبر: ۱۱۶۸۳۰۴
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۹:۴۲ 24 May 2024

به گزارش تابناک آذربایجان شرقی، حجت الاسلام مطهری اصل در خطبه های نماز جمعه این هفته تبریز، محبوبیت رییس جمهور، امام جمعه تبریز، وزیر امور خارجه، استاندار آذربایجان شرقی و سایر همراهان حادثه بالگرد ناشی از ولایت مداری و تبعیت از ولی امر مسلمین از سوی آنها است و همین ویژگی موجب علاقه درونی مردم به این شهدای والامقام است.

وی شهادت را رمز پایداری، صلابت و موفقیت نظام اسلامی در ۴۵ سال گذشته عنوان و اظهار کرد: از بدو بنیانگذاری نظام جمهوری اسلامی و البته در سال های مبارزات ضد ستمشاهی، زندگی مردم دلاور و شهید پرور ایران با شهدا عجین شده است و تاکنون نیز به برکت خون پاک آنها نظام اسلامی سربلند و سرافرازانه به راه خود ادامه می دهد.

مطهری اصل با اشاره به آیاتی از قرآن کریم مبنی بر تحقق وعده الهی برای نصرت اهل ایمان و شهادت، افزود: این وعده الهی است که عده ای جان خود را برای عدالت گستری در جهان فدا می کنند و البته این کار بسیار سختی است که با صراحت کلام الهی برای کسانی که چنین معامله ای با خدا می کنند، سهل و آسان می شود و این عده همان مجاهدان راه خدا هستند.

وی یکی از خصوصیات بسیار مهم و ممتاز شهدایی چون آیت الله شهید رییسی و آیت الله آل هاشم را تبعیت محض از ولی امر و حرکت در مسیر ترسیم شده توسط رهبری عنوان و اضافه کرد: هر دوی این شهدای گرانقدر مهمترین توصیه های خود را بر اطاعت از فرامین ولی فقیه استوار می کردند و باید کسانی که به آنها عشق و علاقه دارند، همین مسیر را بپیمایند.

مطهری اصل با بیان اینکه آیت الله شهید آل هاشم همواره در سخنرانی ها و خطبه های نماز جمعه خود به ساحت رهبری توجه و حساسیت خاصی داشت، یادآور شد: تشییع بسیار باشکوه و بی سابقه این شهید و پدر معنوی آذربایجان نشان داد که مردم این خطه همان مسیر امام جمعه فقید خود را طی خواهند کرد.

وی همچنین خستگی ناپذیری را بهترین تعبیر و تفسیر از ویژگی های رییس جمهور شهید از سوی مقام رهبری دانست و ادامه داد: اینکه در حدود سه سال افزون بر ۵۰ دیدار استانی و شهرستانی از سوی آیت الله شهید رییسی به انجام رسید، گویای بسیاری از ناگفته ها درباره پرکاری این شخصیت بزرگ نظام اسلامی است.

مطهری اصل از شهید حسین امیرعبداللهیان به عنوان وزیر انقلابی، مجاهد و توانا یاد کرد که با هدف تحقق و عملیاتی سازی میدان و دیپلماسی تلاش های شبانه روزی انجام داد.

وی اقتدار نظام جمهوری اسلامی را نشات گرفته از خون شهدا دانست و با تاکید بر اینکه بر اثر همین دلاوری ها، خون دادن ها و مقاومت در راه اعتلای آرمان های بزرگ انقلاب اسلامی، امروز رژیم اسرائیل غاصب را به ذلالت کشانده است، گفت: اینکه امروز حتی کشورهای اروپایی نیز این رژیم را زیر سخت ترین فشارها قرار داده و خواستار محاکمه سران آن می شوند، نشان دهنده مسیر درست انقلاب اسلامی در مبارزه با ظلم و استعمار است.

مطهری اصل بر ولایت مداری و اطاعت مردم از ولی فقیه تاکید کرد و یادآور شد: باید توجه داشت که اگر خدشه ای به این اصل مترقی قانون اساسی وارد شود، هیچ گروه و جناح سیاسی نمی تواند کشور را اداره کند و شهدا به ما یاد دادند که می توان در سایه ولایت بر تمام مشکلات جامعه چیره شد.

وی صلابت نظام اسلامی را بسیار عمیق و غیر قابل خدشه دانست و با اشاره به سخنان اخیر مقام رهبری مبنی بر اینکه با شهادت مقامات کشور هیچ خللی در امور ایجاد نمی شود، گفت: باید توجه کنیم که جمهوری اسلامی به اندازه ای توانمند شده است که که با رفتن کسی لطمه ای به آن وارد نخواهد شد.

به گزارش تابناک آذربایجان شرقی، در فاصله خطبه ها و اقامه نماز جمعه امروز تبریز، نمازگزاران با مداحی در فراق امام جمعه فقید این شهر آیت الله شهید سیدمحمدعلی آل هاشم سوگواری و عزاداری کردند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار