آیت الله پورمحمدی نماینده مجلس خبرگان رهبری:
نماینده مردم آذربایجان‌شرقی در مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه مراغه گفت: شهید «رحمتی» گزینه شخص رییس‌جمهور برای استانداری آذربایجان‌شرقی بود و این جوان انقلابی در مدتی کوتاه، خیر و برکت برای استان به ارمغان آورد.
کد خبر: ۱۱۶۸۳۱۰
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۰:۳۴ 24 May 2024

به گزارش تابناک آذربایجان شرقی، آیت الله پورمحمدی در خطبه دوم نماز جمعه مراغه گفت: شهید «رحمتی» در مسایل اقتصادی صاحب‌نظر، و جوانی ولایتمدار و متدین بود که خدمت به محرومان را وظیفه خود می دانست.

به گفته وی شهید «رحمتی» و همسرش قرار بود سال گذشته به مکه مشرف شوند که به دلایلی به امسال موکول شد و امسال هم وزیر کشور با تشرف ایشان به دلیل مشغله کاری چندان موافق نبود.

امام جمعه مراغه با تاکید بر اینکه شهید «رحمتی» لایق شهادت بود، تصریح کرد: آیت‌الله رییسی، آیت‌الله آل‌هاشم، امیر عبداللهیان و رحمتی را کم و بیش می‌شناسیم و در مورد فضایل اخلاقی آنان سخن می‌گوییم وگرنه بقیه شهدای راه خدمت نیز افرادی بزرگوار و شایسته بودند.

وی با بیان اینکه شهید «رحمتی» هم به مانند سیدالشهدای خدمت به محرومان توجه خاص داشت، اضافه کرد: رییسی از یک خانواده طبقه پایین به ریاست جمهوری رسید و شهید رحمتی نیز از یک خانواده با تقوا اما از نظر امکانات مالی ضعیف به استانداری رسیده بود.

به گفته وی شهید رحمتی دل در گرو امام رضا(ع) داشت و به مانند آیت‌الله رییسی خادم الرضا(ع) بود؛ بر همین اساس برخی از کارکنان آستان قدس و خانواده ایشان با خاکسپاری این شهید در مشهد موافق بودند اما پدر و مادرش خواستند تا در زادگاهش آرام بگیرد.

وی همچنین به حضور حماسی مردم آذربایجان در آیین تشییع و تدفین آیت‌الله آل‌هاشم و «مالک رحمتی» اشاره و بیان کرد: مردم تبریز و مراغه با حضور حماسی خودشان در آیین‌های بدرقه و تشییع، قدرشناسی خودشان را نشان دادند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار