مدیرکل راهداری و حمل و نقل استان قزوین:

طرح ایمن سازی مدارس حاشیه راهها در قزوین اجرا می شود

مدیرکل راهداری و حمل و نقل و پایانه های استان گفت: طرح ایمن سازی ۳۰ مدرسه حاشیه راهها و جاده های اصلی استان قزوین عملیاتی می شود.
کد خبر: ۳۰۱۹۹۳
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۹ 26 September 2016
به گزارش تابناک از قزوین، رحمت شعبانی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهارداشت:همزمان با آغاز سال تحصیلی ۹۶-۹۵ زنگ بازگشایی مدارس حاشیه راههای استان قزوین هم نواخته شد تا دانش آموزان حاشیه شهرها نیز کسب علم و دانش را آغاز کنند.

وی افزود:ازابتدای مهر ماه امسال طرح ایمن سازی ۳۰ مدرسه حاشیه راهها و جاده های اصلی استان قزوین اجرا می شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان قزوین بیان کرد: این طرح تا پایان سال تحصیلی ادامه دارد و دانش آموزان مدارس مشمول طرح در دوبخش فیزیکی و آموزشی ایمن سازی می شوند و دربخش آموزشی برای دانش آموزان ۲۰ مدرسه حاشیه راهها در استان، توزیع کتاب، بروشور و آموزش رعایت حق تقدم، قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی و  حقوق عابران پیاده و برگزاری کلاس های پرسش و پاسخ و اجرای نمایش پیش بینی شده است.

وی یادآورشد: همچنین در بخش فیزیکی برای ۱۰ مدرسه اجرای خط کشی عابر پیاده، نصب سرعتگاه، نصب چراغ چشمک زن و تابلوهای محدودیت سرعت و سبقت ممنوع، توزیع پرچم، جلیقه گذربان، بازوبند شبرنگی، هشدار دهنده سه وجهی، راکت ایست با هماهنگی اداره کل آموزش و پرورش و همکاری پلیس راه استان انجام می شود.

شعبانی گفت: با اجرای موفقیت آمیز طرح ایمن سازی مدارس حاشیه راهها در سنوات گذشته و همچنین هماهنگی بعمل آمده با دستگاههای ذیربط بویژه پلیس راه و اداره کل آموزش و پرورش استان، در سال جاری هم مسیر ایمنی برای تردد دانش آموزان در این مناطق فراهم شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار