بوستان های مشهد میزبان هستند

اجرای نمایش های خیابانی با موضوع حفظ درختان

مسئول دبیرخانه فرهنگ شهروندی شهرداری مشهد، از اجرای نمایش‌های خیابانی با موضوع حفظ درختان در بوستان‌های سطح شهر خبر داد.
کد خبر: ۳۹۳۷۴۲
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۱ 13 March 2017
به گزارش تابناک رضوی،  مجید ظریف در خصوص هدف از اجرای این نمایش‌ها گفت: یکی از اهداف برپایی این نمایش‌ها ارتقاء سطح فرهنگ عمومی در خصوص حفظ محیط زیست به ویژه حفظ فضای سبز و درختان است. اگر چه تا کنون اقدامات زیادی در این راستا صورت گرفته است.
 
اجرای نمایش های خیابانی با موضوع حفظ درختان 
 
وی افزود: با نقطه مطلوب فاصله زیادی داریم اما هنوز رفتارهایی مثل قطع و شکستن درختان، بی‌توجهی به حفظ و حراست از فضای سبز، صدمه زدن به فضای سبز و درختان در جامعه ما دیده می‌شود؛ بدیهی است که باید این رفتارها کنترل شود و با فرهنگ مناسب جایگزین شود؛ استفاده از ابزار هنر برای انتقال این فرهنگ یکی از شیوه‌های اثرگذار و جذاب برای مخاطبان بوده و هست از اینرو طی دو هفته پایانی آخر سال  به طور روزانه در بوستان های ملت، کوهسنگی و سایر بوستان‌های سطح شهر اجرای نمایش‌هایی تحت عنوان «مرحوم درخت»، «روح درخت» و «دادگاه جنایی درخت» را  در دستور کار قرار دادیم.
 
وی با اشاره به استقبال عمومی از این نمایش‌ها گفت: این نمایش‌ها طی  هفت روز هفته به مدت یک ساعت در هر روز اجرا می‌شوند.
وی در خصوص نحوه اجرایی نمایش «مرحوم درخت» عنوان کرد: این نمایش دارای یک باغبان است که بر سر مزار درختان خشک و بی‌ثمرش نشسته و در حال غصه خوردن است و حضور او نشانگر شدت علاقه اش نسبت به حیات و زندگی درختان است.
 
ظریف در خصوص نمایش «روح درخت» بیان کرد: نحوه اجرای این نمایش کمی متفاوت است در این نمایش مردم در مقابل دوربین مخفی قرار می‌گیرند که توسط یکی از عوامل به شکل اختفاء از مردم تقاضای آبیاری و هرس درخت می کنند تا عکس العمل افراد را نسبت به انجام این کار ارزشمند بسنجیم.
 
وی اضافه کرد: نمایش «دادگاه جنایی درخت» را به عنوان سومین طرح تدارک دیده ایم که در این داستان فردی اقدام به شکستن شاخه های درخت و آسیب رساندن می شود سپس بعد از آسیب رساندن به درختان فرد خاطی دستگیر می شود و با حکم قاضی قاتل محسوب می شود و مورد مجازات قرار می گیرد.
 
گفتنی است نمایش‌های «مرحوم درخت»، «روح درخت» و «دادگاه جنایی درخت» تا پایان اسفندماه در بوستان‌های سطح شهر اجرا خواهند شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار