رضا قاسمی در گفتگو با تابناک:

افراد در ایام امتحانات از خوردن تنقلات مختلف خودداری کنند

متخصص تغذیه و رژیم درمانی به دانش آموزان و دانشجویان توصیه کرد : در هنگام مطالعه از خوردن تنقلات مختلف پرهیز کرده چرا که داشتن یک تغذیه متعادل و مصرف غلات، سبزیجات، لبنیات، میوه جات و گوشت براساس تحقیقات صورت گرفته موجب کاهش اضطراب می شود.
کد خبر: ۴۳۵۴۱۷
تاریخ انتشار: ۱۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۴ 04 June 2017
 رضا قاسمی امروز در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری تابناک از کرمانشاه، اظهارداشت: خوردن صبحانه در ساعت اولیه صبح بر نشاط و فعالیت مغز موثر است، و افراد در ایام امتحانات از خوردن غذاهای آماده به منظور عدم اختلال در هضم، بپرهیزند.

وی با بیان اینکه پرخوری و خوردن مواد غذایی مختلف بدون فاصله درهمراه با اضطراب و بی خوابی حافظه را کند و فعالیت های فکری را مختل می کند، بیان کرد: خوردن خرما، کشمش، عسل،‌گردوو....همراه با انجام فعالیت های ورزشی منظم موجب افزایش آمادگی مغز برای انجام فعالیت های فکری می شود.
 
وی در ادامه گفت: آشامیدن آب و نوشیدنی های دیگر در هنگام صرف غذا موجب اختلال در هضم و ایجاد نفخ در فرد می شود، بنابراین افراد در این ایام مزاج خود را مرتب نگه دارند و از خوردن قهوه، چایی خیلی پررنگ خودداری کنند.

 متخصص تغذیه و رژیم درمانی تصریح کرد: فعالیت های ورزشی در طول هفته مخصوصا درایام امتحانات و استراحت در اوایل شب  به خواب آرام در شب کمک کرده و منجر به نشاط فرد در طول روز خواهد شد.

گفتگو از حدیث جمشیدی

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار