رئیس میراث‌فرهنگی مهدیشهر:

محله موسوم به «محور صفا» شهمیرزاد بازسازی شد

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری مهدیشهر گفت: کار مرمت محور صفا در منطقه محرم دشت شهمیرزاد در مراحل نهایی قرار دارد.
کد خبر: ۵۵۸۹۶۲
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۷ 29 January 2018

به گزارش تابناک سمنان و به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان سمنان، همایون جورابلو بیان کرد: تا کنون ۸۰ درصد مرمت و ساماندهی ۳۷۰ متر مربع از محور صفا با انجام کف فرش با سنگ کوبیک، قاب بندی آجری دیوار، زیباسازی و کف سازی و ... انجام شد و تنها مرحله کاهگل دیوار باقی مانده است.

مرمت محور صفا در شهمیرزاد  - کراپ‌شده

وی گفت: محور صفا یکی از محله‌های قدیمی و مربوط به بافت اولیه شهمیرزاد است و خانه تاریخی هوشمند (امین الرعایا) و اقامتگاه بوم گردی لرگا در نزدیکی محله محرم دشت شهمیرزاد واقع شده اند.

رئیس میراث فرهنگی مهدیشهر ویژگی این محله را وجود خانه‌های قدیمی و باغی متعدد عنوان کرد و افزود: اجرای این طرح در حفظ بافت تاریخی شهمیرزاد و جذب سرمایه گذار و گردشگر موثر است.

جورابلو با بیان اینکه شهمیرزاد از شهرهای زیبا و خوش آب و هوای شهرستان است که سالانه هزاران گردشگر را برای بازدید از مناظر زیبا و درختان سر به فلک کشیده به این شهر می‌کشاند، گفت: این شهر دارای جاذبه‌های طبیعی بسیار زیبا و محصولات متنوع کشاورزی و ... است که برخی از این محصولات مانند گردو و آلو دارای اهمیت صاداراتی و شهرت بین المللی هستند.

بناهای تاریخی مانند شیرقلعه، قلعه شیخی و دژوهل (یکی از کانون های مهم اسماعیلیان) بر جذابیت این منطقه افزوده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار