خیابان غذا به شیراز می آید

‌معاون شهرسازی و معماری شهرداری شیراز گفت: یکی از راهکارهایی که در سطح تاکتیکی مطرح شده و بسیاری از شهرها برای ارتقای کیفیت فضاها و افزایش تعاملات اجتماعی از آن بهره می‌گیرند، خیابان خوراکی‌ها است .
کد خبر: ۷۷۳۸۸۹
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۰ 22 August 2019

تابناک فارس به نقل از ایسنا: جواد‌ بهادری پنح‌شنبه ۳۱ مرداد در جمع خبرنگاران عنوان کرد: امروزه یکی از شاخص‌های توسعه شهری، وجود محدوده‌ها و خیابان‌های مخصوص عابر پیاده است .


وی با بیان اینکه این محدوده‌ها اغلب به صورت دائمی و بعضا به طور موقت و فصلی عمل می‌کنند، ادامه داد: محدوده‌های پیاده، بسته به نوع ظرفیت و پتانسیل‌های محلی، می‌توانند نقش‌های گوناگونی بخود بگیرند که عمده‌ی هدف از ایجاد آن‌ها ارتقاء کیفیت‌های فضایی در عصر کمیت‌ها است.


معاون شهرسازی و معماری شهرداری شیراز خاطرنشان کرد: معماری‌که یکی از مهمترین این کیفیت‌ها است، سرزندگی فضای شهری است. سرزندگی نه تنها جریان روزانه را در خود دارد، بلکه گامی پیش نهاده و فراتر از آن عمل می‌کند و علاوه بر سرزندگی، افزایش ماندگاری در فضاها و حیات شبانه نیز در ارتقاء زیست شهری نقش مهمی به عهده دارند.


بهادری اضافه کرد: شهرداری کلانشهر شیراز با درک اهمیت این موضوع و با هدف ارتقاء کیفیت‌های فضای شهری، اقدام به تهیه برنامه‌راهبردی زندگی پیاده در این کلانشهر کرده که این برنامه به دنبال ایجاد و ارتقای کیفیت‌های مذکور در شهر شیراز است.


وی افزود: خیابان خوراکی‌ها یا خیابان غذا (food street) به خیابان‌هایی گفته می‌شود که عمدتاً برای غذا خوردن با اولویت حداکثری عابر پیاده مورد استفاده قرار می‌گیرد.


معاون معماری و شهرسازی شهرداری شیراز گفت: خیابان مشکین‌فام با توجه به پتانسیل‌های محیطی از جمله مجاورت با پارک بزرگ آزادی، وجود بازار انقلاب و سابقه آن در تولید غذاهای خیابانی و همچنین نداشتن نقش عمده جابجایی ترافیکی این محور، یکی از گزینه‌های مدیریت شهری برای تحقق این موضوع است که در اداره مطالعات و طراحی شهری حوزه معاونت شهرسازی و معماری شهرداری شیراز طراحی شده است، چنانچه این فضا محقق شود، کیفیت‌های فضایی نظیر سرزندگی، ماندگاری و حیات شبانه در این محل تقویت شده و تعاملات اجتماعی که کلید اصلی ایجاد فضای شهری است، ارتقای پیدا خواهد کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار