توقیف 150 وسیله بازی غیر استاندارد در فارس

مدیر کل استاندارد استان فارس گفت: در هشت ماه سال جاری یک هزار و ۵۰۰ وسیله بازی در این استان مورد بازرسی فنی قرار گرفت که از این تعداد بیش از ۱۵۰ وسیله غیر استاندارد توقیف شد.
کد خبر: ۸۰۰۲۵۳
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۹ 25 November 2019

تابناک فارس به نقل از ایرنا:مرتضی رهنما، دوشنبه بیان داشت: همچنین در هشت ماه سال ۹۸ از بیش از ۶ هزار مرکز عرضه کالا در استان فارس بازرسی شد و کالاهایی که فاقدنشان استاندارد بود، شناسایی و اقدام قانونی در این زمینه اعمال شد.

به گفته وی، در مدت یاد شده، کارشناسان اداره کل استاندارد فارس بیش از ۲ هزار و ۴۰۰ مورد بازرسی از واحدهای تولیدی و خدماتی این استان داشتند و به صورت تصادفی از خطوط تولید و انبارهای این واحدها، از بیش از ۲ هزار و ۲۰۰ نمونه محصول نمونه برداری کردند و مطابق استانداردهای مربوطه در آزمایشگاه‌های همکار استاندارد فارس مورد آزمون و تجزیه و تحلیل قرار دادند.

او بیان کرد: همچنین یک هزار و ۹۰۰ آسانسور در مدت مورد اشاره، تاییدیه استاندارد گرفتند و ۱۲۶ مورد مجوز ظرفیت خالی برای واحدهای تولیدی این استان صادر شد.

رهنما ادامه داد: افزون بر این سه هزار مرتبه نازل‌های سوخت جایگاه‌های عرضه سوخت مایع در این استان مورد بازرسی و کالیبراسیون قرار گرفت.

مدیر کل استاندارد فارس گفت: صدور ۱۷۰ پروانه کاربرد نشان استاندارد و صدور ۱۸۵ فقره اظهار نامه وارداتی، صادراتی و تعیین ماهیت از دیگر فعالیت‌های این اداره کل در هشت ماه سال ۹۸ است.

رهنما اضافه کرد: همچنین مدیران کنترل کیفیت این نهاد در مدت مذکور، از یک هزار و ۵۰۰ نفر ساعت آموزش تخصصی بهره‌مند و سه شرکت بازرسی و آزمایشگاه همکار استاندارد و شرکت نمونه‌برداری بخش خصوصی جدید، توسط این اداره کل تایید صلاحیت شد.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار