114 میلیارد تخلف صنفی در فارس

از ابتدای امسال تا پایان تیر با انجام ۴۰ هزار بازرسی از واحد‌های صنفی برای ۲ هزارو ۴۳۷ واحد متخلف پرونده به ارزش ۱۱۴ میلیارد ریال تشکیل وبه تعزیرات حکومتی فارس ارجاع شده است.
کد خبر: ۸۸۴۰۶۱
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۴ 04 August 2020

معاون بازرسی و حمایت از مصرف کنندگان سازمان صمت فارس از شناسایی بیش از ۱۱۴ میلیارد ریال تخلف صنفی در فارس طی ۴ ماهه اول امسال خبر داد.
محمدابراهیم صداقت گفت: از ابتدای امسال تا پایان تیرماه ۴۰ هزار بازرسی از واحد‌های صنفی استان به عمل آمده که طی آن ۲ هزارو ۴۳۷ واحد متخلف شناسایی شدند.
صداقت ادامه داد: برای این واحدها، پرونده تخلف به ارزش بیش از ۱۱۴ میلیارد و ۷۸۱ میلیون و ۷۰۴ هزار ریال تشکیل و برای صدور رای به تعزیرات حکومتی ارجاع شده است.
به گفته وی، در این مدت طرح ضربتی نظارت بر کالا‌های اساسی (مرغ، تخم مرغ، شکر، برنج و ...)، طرح نظارتی ویژه عرضه لوازم خانگی، بازرسی ویژه از انبار‌ها و عرضه کنندگان لاستیک انجام و طی این طرح‌ها از ۴ هزار و ۱۹۶ واحد عرضه کننده مرغ، ۳ هزار و ۲۷۵ مورد بازرسی از واحد‌های عرضه کننده تخم مرغ، ۴ هزار و ۳۰۴ واحد‌های عرضه شکر، یک هزار و ۳۵۱ بازرسی از واحد‌های عرضه لاستیک و ۶۴۰ بازرسی از واحد‌های عرضه کننده لوازم خانگی انجام و به ترتیب برای ۱۴۱ واحد توزیع مرغ، ۳۲ واحد توزیع تخم مرغ، ۱۱۱ واحد توزیع کننده شکر، ۵۴ واحد توزیع لاستیک و ۳۵ واحد توزیع لوازم خانگی پرونده تخلف تشکیل شده است.
صداقت اضافه کرد: ارزش ریالی پرونده‌های تخلف تشکیل شده در حوزه مرغ بیش از ۳۱۶ میلیون ریال، درحوزه تخم مرغ بیش از ۴۴ میلیون ریال، در حوزه عرضه شکر بیش از ۴ میلیارد و ۴۵۰ میلیون ریال، در حوزه لاستیک بیش از ۱۰ میلیارد ریال و در حوزه لوازم خانگی بیش از ۶۸ میلیون ریال است.
معاون بازرسی و حمایت از مصرف کنندگان سازمان صمت فارس به انجام بازرسی‌ها برای شناسایی واحد‌های احتکار کالا، عرضه خارج از شبکه، اعلام نشدن موجودی و ... اشاره و اضافه کرد: در ۴ ماهه منتهی به اول مرداد ۹۹ با بازرسی از عمده فروشان مواد غذایی به منظور شناسایی واحد‌های متخلف با موضوع احتکار و عرضه خارج از شبکه و فروش اجباری، اعلام نشدن موجودی و گرانفروشی چندین پرونده تخلف به ارزش بیش از ۱۵ میلیارد و ۹۸۳ میلیون ریال تشکیل شده و به تعزیرات حکومتی ارجاع شده است.
صداقت به بازرسی از انبار‌های میلگرد و شناسایی واحد‌های متخلف در این حوزه هم اشاره و خاطرنشان کرد: برای متخلفین این حوزه پرونده تخلف به ارزش یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال تشکیل و برای صدور رای نهایی به تعزیرات حکومتی ارسال شده است.
وی همچنین شناسایی ۲ واحد متخلف عرضه و نگهداری روغن موتور را از دیگر کشفیات بازرسان این سازمان برشمرد و گفت: برای این دو واحد پرونده تخلف گرانفروشی و احتکار به ارزش بیش از ۳ میلیارد و ۸۷۳ میلیون ریال تشکیل و به مراجع قضایی ارجاع شده است.
بازرسی از خرده فروشان مواد غذایی (سوپرمارکت ها) و شناسایی یک واحد متخلف با موضوع تخلف اخفا و امتناع از عرضه با تشکیل پرونده به ارزش ۲۰۲ میلیون و ۵۴۰ هزار ریال از دیگر مواردی بود که معاون بازرسی سازمان صمت فارس به آن اشاره کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار