معابر، رودخانه‌ها و مسیر عبور سیلاب‌ها پاکسازی شوند

رحیمی افزود: با توجه به در پیش بودن فصل بارش‌ها، دستگاه‌های متولی از هم‌اکنون به فکر پاکسازی معابر، رودخانه‌ها و مسیر عبور سیلاب‌ها باشند.
کد خبر: ۹۰۲۵۸۱
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۰ 23 September 2020

تابناک فارس به نقل از ایرنا:عنایت الله رحیمی، چهارشنبه در جلسه مدیریت بحران، در شیراز افزود: این طرح باتوجه به بارش‌هایی که در پیش خواهیم داشت و همچنین دستکاری‌هایی که در مسیرعبور سیلاب ها و حاشیه رودخانه‌ها شده، ضرورت دارد که تهیه شود.
وی ادامه داد: استان فارس در مقاطع مختلف با بحران‌های مختلفی مواجه است که از جمله این بحران‌ها سیل است که تجربه طولانی در این زمینه داریم و وقوع سیل در استان هرساله خسارت‌هایی را به استان وارد می‌کند که برای آن باید برنامه‌ریزی لازم را داشته باشیم.
او اضافه کرد: زلزله، رانش زمین، آتش سوزی و حمله ملخ‌ها از دیگر بحران‌هایی است که در مقاطعی از سال شاهد وقوع آنها هستیم که باید برای مقابله با این حوادث از قبل آمادگی لازم را داشته باشیم و با برنامه و مطالعه و در قالب قالب پیش بینی، پیشگیری و مقابله اقدام کنیم.
استاندار فارس ادامه داد: در بحث پیش‌بینی ضرورت دارد که از علوم و تکنولوژی روز و مشاوره استادان فن بهره ببریم و در زمینه پیشگیری و مقابله هم نیازمند داشتن برنامه هستیم.
رحیمی افزود: با توجه به در پیش بودن فصل بارش‌ها، دستگاه‌های متولی از هم‌اکنون به فکر پاکسازی معابر، رودخانه‌ها و مسیر عبور سیلاب‌ها باشند.
استاندار فارس بیان کرد: در بحث زلزله باید به سمت استفاده از روش‌ها و تکنولوژی‌های نوین از جمله سازه‌های سبک و از پیش ساخته برویم.
استاندار فارس با اشاره به وقوع چندین آتش‌سوزی درمراتع و جنگل‌های این استان در سال جاری و قدردانی از عوامل و دست‌اندرکاران مهار این آتش‌سوزی‌ها اضافه کرد: برای مقابله، شناسایی و مهارعوامل طبیعی بروز و وقوع آتش‌سوزی‌ها نیازمند اقدام و برنامه‌ریزی مناسب و لازم هستیم و باید با بهره‌گیری از تجربیات گذشته در جهت مقابله با چنین بحرانی گام برداریم.
وی، ضمن تاکید بر لزوم مسئولیت‌پذیر بودن بهره‌برداران از اراضی درمقابل آتش‌سوزی گفت: کسی که در یک مرتع بهره‌بردار محسوب می‌شود، همانگونه که از مزایای آن استفاده می‌کند باید در مراقبت و نگهداری از آن هم کوشا باشد.
استاندار فارس، ارائه آموزش به نیروها به ویژه نیروهای در دسترس، همجوار و مستقر در اراضی برای مهار آتش‌سوزی‌های احتمالی را ضروری و اثرگذار دانست و افزود: در کنار ارائه آموزش، تامین امکانات و تجهیزات لازم برای مهار آتش‌سوزی نیز ضروری است.
رحیمی، از محیط زیست و منابع طبیعی خواست اجازه ندهند علف‌های نازک و یکساله در مراتع انباشته شود و حتی از دامداران دعوت کنند تا نسبت به چرای دام در اینگونه مراتع اقدام کنند تا ضریب امنیت این مراتع درمقابل آتش سوزی بالا برود.
وی، همچنین گفت: اگر دستگاهی فرصتش به اتمام رسیده و اعتبارات خود را جذب نکرده معرفی شود تا در میزان اعتبار تخصیصی به آن دستگاه تجدید نظر شود.



اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار