فاطمه شفیعی گفت: شهرت طلبی، یکی از آفتهای بزرگ فضای مجازی است. زمانی شبکههای اجتماعی وسیلۀ ارتباط بودند اما اکنون به بنگاه خودنمایی و تجارت توجه بدل شدهاند.
وی ادامه داد: بن مایههای این شهرت طلبی، از یک سو به عقدههای روان شناختی و از سوی دیگر به تلاش برای کسب درآمد برمیگردد و باعث میشود تعدادی بدون داشتن توانمندی خاص و معقولانه، صرفا با نشان دادن رفتارهای ناهنجار به شهرت برسند و این کار، به مرور ارزشهای جامعه را تغییر میدهد و آنها به الگویی برای نسل جدید بدل میشوند.
مدیر فرهنگسرای تخصصی رسانه وابسته به سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان خاطر نشان کرد: در چنین شرایطی لازم است که ظرفیت فضای مجازی به درستی معرفی و فرصت و تهدیدهای آن شناخته شود.
وی افزود: وبینار آموزشی «فرهنگ شهرت و خانواده در فضای مجازی» به همین منظور در روزهای ۲۴ و ۲۵ آبان ماه از سوی این فرهنگسرا و با همکاری امور آموزش، بهبود روشها و نظام پیشنهادات با حضور احسان شاه قاسمی، به صورت رایگان در بستر مجازی برگزار میشود.
شفیعی توضیح داد: احسان شاه قاسمی، تاکنون تألیف و ترجمۀ کتابهایی چون «تحلیل مصرف رسانهای»، «فرهنگ شهرت» و «سواد رسانهای» را برعهده داشته و عضو هیئت علمی دانشگاه تهران در رشتۀ علوم ارتباطات اجتماعی است.