مهدی محمدی در گفتگو با تابناک:

کرونا یک خانواده کرمانشاهی دیگر را داغدار کرد

رئیس کمیته اطلاع رسانی ستاد مدیریت کرونا دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: در شبانه روز گذشته یک کرمانشاهی دیگر بر اثر ابتلا قطعی به کرونا جان باخت.
کد خبر: ۹۶۶۴۶۱
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۵ 25 May 2021

مهدی محمدی در خصوص آخرین آمار مبتلایان به کرونا در استان در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه اظهار کرد: در شبانه روز گذشته ۵۴ مورد بیمار مثبت بستری و ۱۸۶ بیمار مثبت سرپایی شناسایی شدند.

وی افزود: تعداد موارد فوت با ابتلای قطعی در ۲۴ ساعت گذشته شامل یک نفر در استان کرمانشاه و مجموع جان باختگان ۱۸۳۲ نفر می‌باشد.

رییس کمیته اطلاع رسانی ستاد مدیریت کرونا دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه تصریح کرد: در ۲۴ ساعت گذشته ۱۰۹ بیمار جدید با علائم بیماری کرونا بستری و ۱۱۵ نفر از بیمارستان پس از بهبودی ترخیص شده اند.

وی گفت: هم اکنون ۴۸۸ بیمار مربوط به کرونا در مراکز درمانی استان بستری هستند.

لازم به ذکر است که بر اساس اعلام معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در حال حاضر واکسیناسیون کرونا در ۱۱۷ مرکز در سطح استان انجام می‌شود، اما این مراکز با توجه به فضای محدود جوابگوی تعداد مراجعان نیستند و در همین راستا راه اندازی مراکز تجمیعی در دستور کار قرار گرفته است.

گفتنی است با اقدامات صورت گرفته کار راه اندازی ۳۴ مرکز تجمیعی در استان با همکاری تمامی دستگاه‌های استان تا پایان هفته راه اندازی شود که در هر مرکز ۱۰ تیم ۵۰ نفره فعالیت دارند و امکان واکسیناسیون ۵۰۰ نفر در هر شیفت کاری در هر مرکز فراهم می‌شود.

با توجه به دو شیفته بودن فعالیت مراکز، روزانه هزار نفر در هر مرکز واکسینه می‌شوند. اقدامات لازم برای راه اندازی مرکز خودرویی واکسیناسیون کرونا در شهر کرمانشاه انجام شده است و در همین راستا ورزشگاه ۱۵خرداد در حال آماده سازی است و تا پایان همین هفته راه اندازی می‌شود.

همچنین واکسیناسیون افراد ۷۰ سال به بالا در حال انجام است و در روستا‌ها رده سنی واکسیناسیون به افراد ۶۰ سال به بالا رسیده و با اعلام وزارت بهداشت به ترتیب در هفته‌های آتی رده‌های سنی دیگر هم واکسینه خواهند شد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار