برگزاری نخستین دوره طرح جامع از مهارت تا اشتغال

آموزش بیش از 150 نفر نیروی آماده برای ورود به بازار کار

به گفته مدیرعامل پویش پیشتازی نخستین دوره فعالیت این طرح در سال 99 با اولویت اشتغال برگزار شد.
کد خبر: ۹۷۲۲۲۷
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۶ 19 June 2021

پرهام برومند با اشاره به اینکه بیش از ۳۰ مدرس و متخصص در طرح جامع از مهارت تا اشتغال حضور داشته اند تصریح کرد: این طرح در دو بخش مهارت های ورود به بازار کار و تخصصی و با مشارکت سرای نوآوری اتاق بازرگانی و دانشگاه اصفهان و با حضور بیش از ۳۵ مجموعه به عنوان حامی شامل دانشگاه ها و مراکز تخصصی اشتغال استان اصفهان برگزار شد.

برومند افزود: در بخش نرم 40 ساعت دوره های ورود به بازار کار و در بخش سخت 180 ساعت دوره های دیجیتال مارکتینگ تخصصی در دستور کار قرار داده شد.

وی در ادامه گفت:در این دوره 300 نفر اعلام آمادگی کردند که از این تعداد 150 نفر وارد دوره های آموزشی شده و در پایان ظرفیت استخدامی خوبی برای این افراد فراهم شد. این در حالی است که هدف از برگزاری این طرح آموزش و توانمندسازی نیروها برای بازار کار بوده است.

مدیرعامل پویش پیشتازی توضیح داد: این طرح تلاش کرده در سطح فردی افراد بتوانند استعدادهای فردی و شغلي خود را بهتر مديريت کنند و توانايي و انتخابهاي خود را بهبود دهند و در سطح سازمانی برنامه هاي سازماني برای آموزش و مهارت آموزی افراد تقويت شود و عرضه و تقاضاي نيروي کار به تعادل برسد از سوی دیگر در سطح اجتماعی سرمايه و منابع انساني تقويت شود، اشتباه در انتخاب شغل کاهش یابد و هزينه هاي اجتماعي نیز کمتر از قبل شود.

وی عنوان کرد: در این دوره 54 درصد شرکت کنندگان را بانوان 46 درصد آن ها را آقایان تشکیل داده بودند.
برومند تاکید کرد: در حال حاضر يکي از مهم ترين چالش هاي آموزش عالي و جامعۀ جوان کشور عدم توازن در تأمين نيروي انسانی و نامتناسب بودن آموخته ها با نياز شرکت هاي فعال و نيازهای واقعي کشور و همچنين عدم اشتغال مناسب دانش آموختگان دانشگاهي است.
مجموعۀ پويش پيشتازي برای توانمندسازي، مهارت آموزي و تسهيل پرورش استعدادهاي جوان و ورود موفق و هدفمند جوانان به بازارکار و تجربه آموزي عملي در محيط کار واقعي فعاليت خود را از سال 1398 آغاز کرده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار