بیابان های لامرد زنده می شوند

عرصه‌های بیابانی در بخش اشکنان شهرستان لامرد نهالکاری می‌شوند.
کد خبر: ۹۷۶۳۴۸
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۰ 06 July 2021

تابناک فارس به نقل از صدا و سیما: مرتضی نکوگو رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان لامرد گفت: عملیات نهالکاری و احیای ۱۵۰ هکتار از عرصه‌های بیابانی بخش اشکنان شهرستان لامرد با اعتباری بالغ بر یک میلیارد و ۶۵۰ میلیون ریال و از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی اجرا می‌شود.
وی افزود: با توجه به قرار داشتن شهرستان لامرد در منطقه گرم و خشک و بیابانی، توسعه و غنی سازی جنگل‌ها و مقابله با بیابان زایی امری ضروری است و به همین منظور طی چند سال گذشته اقدامات قابل توجهی در این زمینه انجام شده است.
نکوگو اضافه کرد: در این طرح از نهال‌های بومی و خشکی پسند شهرستان لامرد از جمله کنار، مُغیر، کَرَت، آکاسیا و کَهور استفاده می‌شود.
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان لامرد با تاکید بر کاشت ۱۵ هزار اصله نهال در طرح مدیریت بیابان ادامه داد: اجرای این طرح علاوه بر توسعه فضای سبز، جلوگیری از فرسایش خاک، افزایش نفوذپذیری نزولات جوی، ترسیب کربن و مقابله با ریز گرد‌ها نقش موثری در بهبود شرایط آب و هوا و میزان تولید بیوماس گیاهی در بخش اشکنان دارد.
نکوگو افزود: با توجه به خشکسالی پارسال و نیاز آبی نهال‌های کاشته شده به ویژه در تابستان عملیات آبیاری نهال‌ها به صورت دوره‌های ۱۵ روزه در دستور کار قرار گرفت.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار