آماده باش برای مقابله با زمین خواری در تعطیلات!

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان اقلید گفت: با توجه به اینکه افراد سودجو و فرصت‌طلب در ایام تعطیل اقدام به تخریب و تصرف زمین‌های ملی می‌کنند، از افزایش گشت‌ها و حضور مستمر و به موقع نیروهای حفاظتی در عرصه‌های منابع طبیعی خبر داد.
کد خبر: ۹۸۶۸۲۶
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۰ 17 August 2021

اسحاق امیدوار، دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار تابناک افزود: بر طبق مصوبات ستاد ملی کرونا مبنی بر تعطیلی ادارات و امکان دولتی در این ایام، فعالیت اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان و حضور نیروهای این یگان در عرصه‌های ملی و منابع طبیعی دوچندان شده است.

آماده باش برای مقابله با زمین خواری در تعطیلات!

وی با تاکید بر اینکه صیانت از منابع طبیعی با مشارکت مردم و جوامع محلی امکان پذیر است، تصریح کرد: خوشبختانه شهرستان اقلید در زمینه حفاظت مشارکتی و به کارگیری جوامع محلی، جذب همیار طبیعت برای پیشگیری و اطفای حریق و جلوگیری از تخریب و تصرف عرصه‌های ملی در زمره اداره های پیشرو بوده است.

امیدوار گیاهان علفی، پوشش گیاهی خشک شده و گرمای زیاد هوا را عاملی برای ایجاد حریق عنوان کرد و گفت: در صورت کوچکترین بی‌احتیاطی، خسارات جبران‌ناپذیری به عرصه‌های منابع طبیعی وارد می‌شود.

آماده باش برای مقابله با زمین خواری در تعطیلات!

وی پیشگیری از آتش‌سوزی را نیازمند عزم همگانی دانست و افزود: تمامی دستگاه‌های اجرایی، دهیاران، شوراهای اسلامی و همچنین مردم و جوامع محلی باید دست در دست هم داده و برای پیشگیری از بحران حریق در عرصه‌های جنگلی و مرتعی مشارکت کنند.

رئیس اداره طبیعی و آبخیزداری شهرستان اقلید گفت: مردم طبیعت دوست هر گونه اقدام غیر قانونی نسبت به منابع طبیعی از جمله تخریب و تصرف، قاچاق محصولات جنگلی و مرتعی (زغال، چوب و گیاهان دارویی) قطع درختان و حریق را  در ۲۴ ساعت شبانه روز به سامانه ارتباطی رایگان ۱۵۰۴ و شماره ۴۴۵۳۵۰۹۲ گزارش دهند.

شهرستان اقلید با آب و هوای سرد کوهستانی دارای مراتع غنی و پوشش جنگلی، جزو مناطق ییلاقی عشایر در ۲۶۷ کیلومتری شمال شیراز قرار دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار