وزارت امور خارجه موظف به تقویت دیپلماسی اقتصادی است

نایب‌ رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: در دوران تحریم، سفارتخانه‌ها به‌موجب مأموریت‌های ویژه باید بیشتر مورد توجه قرار گیرند و وزارت امور خارجه موظف به تقویت دیپلماسی اقتصادی است.
کد خبر: ۹۹۹۲۱۱
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۸ 06 October 2021

تابناک فارس به نقل از آنا: ابراهیم عزیزی  با اشاره به لزوم تقویت سفارتخانه‌های ایران اظهار کرد: در شرایط تحریمی، رایزن‌های سیاسی، فرهنگی و اقتصادی ظرفیت‌های فراوانی دارند و بهره‌گیری از نیروهای نخبه، کارشناس و کارآزموده برای حوزه‌های تخصصی خارج از مرزهای جغرافیایی امری ضروری است.

وی ادامه داد: سفارتخانه‌های جمهوری اسلامی ایران باید در تمامی حوزه‌ها کارآمد باشند؛ این سفارتخانه‌ها به نمایندگی از کشورمان در صف نخست مقابله با دشمن قرار دارند.

 

نایب‌ رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس افزود: با توجه به ابلاغ سیاست‌های اقتصادی مقاومتی، سفارت‌خانه‌ها باید برای بازارگشایی در کشورهای منطقه و جهان، تقویت صادرات و افزایش تبادلات اقتصادی برنامه‌ریزی مناسب داشته باشند.

عزیزی بیان کرد: در دوران تحریم، سفارتخانه‌ها باید به‌موجب مأموریت‌های ویژه، بیشتر مورد توجه قرار گیرند و وزارت امور خارجه موظف به تقویت دیپلماسی اقتصادی است.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: استفاده از ظرفیت‌های داخلی می‌تواند بخشی از نیازهای داخلی و حتی نیاز کشورهای منطقه را پوشش دهد و دولت با اعتقاد به توانمندی داخلی، مسیر کشور را به سمت استقلال اقتصادی متمایل کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار