در گفت‌وگو با تابناک مطرح کرد:

سامانه ۱۴۱ به‌عنوان خط ارتباطی مستقیم مردم با راهداری/ رسیدگی به ۹۳ درصد شکایات در کرمانشاه

گروه استان‌ها - مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان کرمانشاه، گفت: سامانه ۱۴۱ به‌عنوان خط ارتباطی مستقیم مردم با راهداری، در پنج ماه نخست امسال بیش از ۱۲ هزار و ۵۴۰ تماس مردمی و یک‌هزار و ۹۱۷ شکایت را ثبت و پیگیری کرده که بیش از ۹۳ درصد شکایات پس از بررسی کارشناسان به نتیجه رسیده است.
کد خبر: ۱۲۰۶۶۷۴
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۴۰۴ - ۱۱:۰۴ 15 September 2025

سامانه ۱۴۱ به‌عنوان خط ارتباطی مستقیم مردم با راهداری / رسیدگی به ۹۳ درصد شکایات در کرمانشاه

«یزدان خسروی» مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان کرمانشاه، در گفت‌و‌گو با خبرنگار تابناک در استان کرمانشاه، با تشریح عملکرد سامانه ۱۴۱ مرکز مدیریت راه‌ها، این بستر را یکی از مهم‌ترین ابزار‌های ارتباط مستقیم مردم با دستگاه راهداری دانست و اظهار کرد: سامانه ۱۴۱ به‌عنوان خط ارتباطی دائمی، روزانه میزبان تماس‌ها و گزارش‌های کاربران جاده‌ای از سراسر استان است و تنها در پنج ماه نخست امسال بیش از ۱۲ هزار و ۵۴۰ مورد تماس مردمی با این سامانه برقرار شده که همه آنها طبق روال پیگیری شده است.

وی افزود: در این بازه زمانی، روز ۲۶ خردادماه با ثبت ۲۷۷ تماس رکورد بیشترین حجم ارتباطات مردمی شکسته شد. همچنین در همین مدت، یک‌هزار و ۹۱۷ شکایت مرتبط با حوزه‌های مختلف راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای در سامانه ثبت گردید که بنا به اعلام خسروی، ۹۴ درصد آنها پس از بررسی کارشناسان مربوطه، رسیدگی و مختومه شد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه، در بخش دیگری از سخنانش به آمار مردادماه اشاره کرد و گفت: در این ماه دو هزار و ۹۰۳ تماس با سامانه ۱۴۱ برقرار شد که بیشترین آن مربوط به روز ۱۳ مرداد با ۱۹۸ تماس ثبت شده بود. همچنین در مردادماه تعداد ۳۳۸ شکایت مردمی به ثبت رسید که ۹۱ درصد آنها پس از پیگیری دقیق کارشناسان، پاسخ داده شده است.

خسروی با یادآوری اینکه سامانه ۱۴۱ در عمل «پل ارتباطی مردم با راهداری» است، تاکید کرد: تمامی مشکلات، شکایات، پیشنهادات و گزارش‌های مرتبط با جاده‌ها و حمل‌ونقل جاده‌ای از این مسیر ثبت می‌شود. پس از ثبت شکایت، یک کد رهگیری برای متقاضی پیامک می‌شود و نتیجه نهایی بررسی نیز از همین مسیر به اطلاع فرد خواهد رسید تا در تمام مراحل از وضعیت درخواست خود آگاه باشد.

وی در پایان با تاکید بر مسئولیت‌پذیری دستگاه متبوع خود عنوان کرد: اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان کرمانشاه موظف است پاسخگوی شفاف، سریع و دقیق به مطالبات شهروندان باشد و سامانه ۱۴۱ ابزاری مطمئن، در دسترس و کارآمد برای تحقق این هدف به شمار می‌آید. 

انتهای پیام/

منبع: تابناک
آخرین اخبار