مشاهده اولین مورد ابتلا به اومیکرون در کشور

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی: سرعت انتشار سویه اومیکرون بالا است و احتمال ابتلای افراد زیادی به این ویروس وجود دارد.
کد خبر: ۱۰۱۷۱۳۶
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۴ 20 December 2021

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد، دکتر محسن میرزایی در ارتباط زنده با خبر ۲۰ شبکه یزد درباره آخرین وضعیت کرونایی در استان گفت: هفته گذشته نسبت به هفته‌های قبل و اوایل ماه گذشته وضعیت بسیار بهتری داشتیم و آمار بستری‌ها و مرگ کرونایی با کاهش مواجه شد.


وی از مشاهده اولین سویه اومیکرون در کشور خبر داد و افزود: ورود این سویه به کشور قابل پیش بینی بود چرا که بسیاری از کشور‌ها را درگیر کرده است. سرعت انتشار و ابتلای اومیکرون نیز بالا است.


معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یزد ادامه داد: آنچه ما را نگران می‌کند رعایت نشدن دستورالعمل‌های بهداشتی از سوی شهروندان است، به گونه‌ای که استفاده از ماسک و رعایت فاصله گذاری اجتماعی به زیر ۵۰ درصد رسیده است.


میرزایی با اشاره به احتمال برگزاری تجمع‌های خانوادگی در شب یلدا تصریح کرد: ما هفته خوبی را گذراندیم و از هم استانی‌های عزیز می‌خواهیم با بی دقتی و سهل انگاری و رعایت نکردن دستورالعمل‌های بهداشتی راه را برای صعودی شدن آمار ابتلا و بستری فراهم نکنند.


وی درباره استقبال نکردن شهروندان از تزریق دُز سوم واکسن کرونا اظهار داشت: با توجه به اینکه اکثر تزریق دُز دوم در اوایل تابستان انجام گرفت، انتظار می‌رو شهروندانی که سه ماه از تزریق واکسن برکت و سینوفارم آنان گذشته است برای دریافت دُز سوم به مراکز تجمیعی مراجعه کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار