روند کند ساخت مدرسه اوتیسم خراسان جنوبی

مدرسه اوتیسم خراسان جنوبی که قرار بود پاییز امسال به بهره برداری برسد؛ برای بهره برداری نیازمند تخصیص اعتبارات استانی و کمک خیران است.
کد خبر: ۱۰۱۸۲۷۴
تاریخ انتشار: ۰۴ دی ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۶ 25 December 2021
 
رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان گفت: کلنگ ساخت اولین مرکزروند کند ساخت مدرسه اوتیسم بیرجند تخصصی آموزشی و توانبخشی اوتیسم در مرکز استان با تامین زمین از سوی آموزش و پرورش منطقه و با مشارکت خیر در ۲۳ آبان ۹۸ به زمین زده شد.
بااطمینان افزود: بر اساس تفاهم نامه امضاء شده، مقرر شد مدرسه ۶ کلاسه ویژه دانش آموزان اوتیسم با مشارکت خیر و اداره کل نوسازی مدارس استان با اعتباری بالغ بر ۲ میلیارد تومان و زیربنای فضای آموزشی ۶۴۰ مترمربع احداث شود و در گام اول مبلغ ۶۷۰ میلیون تومان توسط خیر برای این پروژه اختصاص داده شده است.
وی گفت:، اما با توجه به کمبود اعتبارات دولتی روند پیشرفت پروژه به کندی پیش می‌رود و برخلاف اینکه قرار بود در مهر ۱۴۰۰ این پروژه مورد بهره برداری قرار بگیرد تاکنون ۶۰ درصد پیشرفت داشته است.
رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی با اشاره به اینکه با پیگیری‌هایی که انجام شد مقرر شده این پروژه تا پایان امسال به اتمام برسد، افزود: تخصیص اعتبارات استانی و کمک خیران نیز برای اتمام مدرسه مورد نیاز است.
 
 
بااطمینان گفت: با توجه به افزایش آمار دانش آموزان اوتیسم و مهاجرت تعدادی از خانواده‌های دارای فرزند اوتیسم از استان‌های همجوار از جمله سیستان و بلوچستان برای ادامه درمان و آموزش فرزندشان به استان؛ انتظار داریم هر چه سریع‌تر ساخت مرکز تخصصی اوتیسم به پایان برسد.وی افزود: هم اکنون تعداد ۲۹ دانش آموزان اوتیسم درفضایی که ساختمان آن ضمیمه آموزشگاه عادی است و شرایطی که استاندارد لازم برای این دانش آموزان را ندارد؛ مشغول به تحصیل هستند.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار