54 تن عسل در پاسارگاد تولید می شود

مسعود شادکام رئیس اداره بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی شهرستان پاسارگاد با بیان اینکه هر ساله زنبورستان‌های مهاجر، بطور متوسط با شش هزار کلنی وارد این شهرستان می‌شوند، افزود: پیش‌بینی می‌شود امسال ۵۴ تن عسل توسط زنبورستان‌های مهاجر تولید و به بازار مصرف عرضه شود.
کد خبر: ۱۰۳۸۵۲۱
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۲ 10 April 2022

تابناک فارس به نقل از صدا و سیما:  مسعود شادکام رئیس اداره بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی شهرستان پاسارگاد گفت: زنبورستان‌های مهاجر از اوایل فروردین ماه از مناطق گرمسیر کشور وارد این شهرستان شدند و تا اواخر مهرماه با حفظ حرائم در این شهرستان مستقر هستند.
وی با بیان اینکه هر ساله زنبورستان‌های مهاجر، بطور متوسط با شش هزار کلنی وارد این شهرستان می‌شوند، افزود: پیش‌بینی می‌شود امسال ۵۴ تن عسل توسط زنبورستان‌های مهاجر تولید و به بازار مصرف عرضه شود.
شادکام اظهار داشت: این شهرستان به دلیل مساعد بودن شرایط آب و هوایی و تنوع گیاهان مرتعی و کشت محصولات زراعی و باغی مختلف، مورد توجه پرورش‌دهندگان زنبور عسل قرار دارد و عسل تولیدی در این شهرستان مرغوب بوده و از کیفیت بالایی برخوردار است.

رئیس اداره بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی شهرستان پاسارگاد گفت: یکی از مهم‌ترین مزایای زنبور‌های عسل، گرده افشانی در باغ‌ها است که نقش مهمی در افزایش تولید محصول در منطقه دارد، همچنین با ورود و استقرار کندو‌های مهاجر، بطور مستقیم برای ۶۰ نفر اشتغال‌زایی انجام می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار