سیستم مکانیزم تمیزکننده فیلترهای ساختمان تهویه نیروگاه کارون۳ راه اندازی شد

مدیرعامل شرکت مدیریت تولید و بهره برداری سد و نیروگاه کارون۳ از راه اندازی سیستم مکانیزم تمیزکننده فیلترهای ساختمان تهویه این نیروگاه خبرداد.
کد خبر: ۱۰۴۸۵۸۸
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۸:۳۶ 03 June 2022

به گزارش شبکه خبری سازمان آب و برق خوزستان، “سید حمید صالحی” خاطر نشان کرد: ساختمان تهویه برای تصفیه هوای مکش شده باید ابتدا هوا را از صافی های اولیه عبور و در نهایت از فیلترهای نوع دلتا بگذراند ، با توجه به اینکه فیلترهای ساختمان تهویه دارای دو سیستم تمیزکاری خودکار (Self Cleaning) می باشند با استفاده از 3 دستگاه کمپرسور هوای فشرده این عملیات انجام میشود.

وی یادآوری کرد:  این سیستم به دلیل نبود قطعات یدکی چندین سال غیر فعال بود که با توجه به شرایط جوی منطقه و افزایش ریزگردها، جهت سلامت پرسنل و همچنین بالا رفتن طول عمر تجهیزات، راه اندازی آن از اهمیت زیادی برخوردار بود.

رضا پورسعید معاونت فنی و مهندسی نیروگاه کارون۳ در این خصوص افزود:  با تلاش کارشناسان ابزاردقیق این مجموعه ۳ مدار فرمانی متناسب با تجهیزات تعویض شده از نوع جدید طراحی و پس از تست های لازم بر روی این سیستم، مکانیزم خودکار تمیزکننده فیلترهای ساختمان تهویه راه اندازی و مورد بهره برداری قرارگرفت.

گفتنی است، با در مدار قرار گرفتن این سیستم کیفیت هوای نیروگاه با توجه به تمیزکاری مداوم فیلترها مطبوع تر شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار