اینوباس؛ سامانه سرویس هوشمند مدارس در یزد

سرویس هوشمند مدارس بر پایه فناوری‌های جدید در پارک علم و فناوری یزد راه اندازی می‌شود.
کد خبر: ۱۰۶۶۰۸۴
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۵ 06 September 2022

 رفت و آمد دانش آموزان به مدارس و چالش‌های مرتبط با آن به ویژه در فصل ثبت نام و ایام آغازین مدارس، به عنوان یکی از دغدغه‌ها و چالش‌های دانش آموزان، خانواده‌ها و مدیران مرتبط محسوب می‌شود.امنیت، نظم و مدیریت هزینه سه مولفه اصلی و مورد انتظار خانواده‌ها از آموزش و پرورش، شهرداری، موسسات بخش خصوصی و سایر دستگاه‌های اجرایی برای تسهیل و اطمینان بخشی این موضوع است.


مدارس نیز هر سال در کنار وظیفه اصلی خود یعنی برنامه ریزی برای تعلیم و تربیت، با حواشی و مشکلات متعددی در زمینه ارائه خدمات و سرویس مدارس روبرو هستند. این مسائل گاهی اینقدر متعدد و پیچیده می‌شود که در چند ماه شروع سال تحصیلی، ظرفیت زیادی از مجموعه را برای حل آن تحت تاثیر خود قرار می‌دهد.


شهرداری نیز به عنوان مهمترین نهاد حمل و نقل عمومی در کنار پلیس راهور، استانداری و فرمانداری به کمک کنترل قیمت و کیفیت ارائه سرویس در مدارس آمده و ساختار‌هایی حمایتی و تسهیلگر در این زمینه ایجاد می‌شود.


در چند سال گذشته با توجه به افزایش هزینه‌ها و حضور تاکسی‌های اینترنتی شاهد اخباری از گرانی و برخی اتفاقات نگران کننده برای دانش آموزان بوده ایم تا جایی که عدم تمایل خانواده‌ها و مدارس به تشکیل سرویس مدارس نتیجه ترافیک سنگین، آلودگی‌های زیست محیطی را رقم زده و از دیگر سو همه گیری کرونا و شرایط متفاوت فعالیت مدارس نیز این مسئله را تشدید کرده است.


اینوباس؛ سامانه سرویس هوشمند مدارس به عنوان محصول شرکت دانش بنیان آسام پرداز ایساتیس مستقر در پارک علم و فناوری یزد به دعوت کمیسیون هوشمند شورای اسلامی شهر یزد و با همکاری سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری یزد، بررسی‌های لازم را برای حل مشکلات سرویس مدارس با همراهی کارشناسان مرتبط در سال ۱۴۰۰ شروع کرد.


پس از پایان بررسی‌های زیرساختی، مراحل تحقیقاتی و طرح محصول اینوباس سرویس هوشمند مدارس در جلسه شورای آموزش و پرورش مطرح شد که موافقت اعضا را برای کاهش و حل مسائلی همچون، دغدغه‌های فرآیند حضوری، پرداخت هزینه سرویس، سرویس بندی، جذب راننده و موسسه و نظارت بر سرویس‌ها با استفاده از دانش روز و فناوری همراه بود.


با دستور مستقیم استاندار یزد و حمایت مجموعه شهرداری، اداره کل آموزش و پرورش و پارک علم و فناوری یزد، سامانه اینوباس را به صورت رایگان در اختیار تمامی مدارس شهر یزد قرار می‌دهد تا بدون مراجعه حضوری خانواده‌ها به مدرسه و با استفاده از فناوری هوش مصنوعی، تمامی سرویس بندی‌ها و جذب رانندگان از طریق این پلتفرم در سال تحصیلی پیش رو بصورت پایلوت انجام شود.

 

مدارس و خانواده‌ها می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر و بهره مندی از این سامانه در هوشمند سازی مدارس خود با شماره تلفن‌های ۰۳۵۳۷۲۸۴۸۱۱، ۰۳۵۳۷۲۸۴۸۱۲، ۰۹۹۱۶۶۸۶۶۰۳، ۰۹۹۱۶۶۸۶۶۰۴ واحد پشتیبانی «اینوباس» تماس حاصل کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار