مدیرکل فنی و حرفه‌ای کردستان:

بیش از یک میلیون نفر ساعت دوره فنی حرفه‌ای برگزار شد

سنندج - مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای کردستان گفت: بیش از یک میلیون نفر ساعت، دوره آموزشی موزش فنی و حرفه‌ای با هدف توانمندسازی نیروی انسانی و افزایش تولیدات برگزار شد.
کد خبر: ۱۰۷۱۵۰۵
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۵ 11 October 2022

فردین وکیلی در گفتگو با خبرنگار تابناک کردستان اظهار داشت: در ۶ ماهه اول سال جاری یک میلیون و ۲۱۲ هزار و ۹۶ ساعت نفر در آموزش فنی و حرفه‌ای کردستان در خوشه‌های صنعت، خدمات، فرهنگ و هنر و کشاورزی در ۶ ماهه اول سال‌جاری برگزار شد.

وکیلی ادامه داد: این اداره کل، آموزش‌های مهارتی را در ۲ بخش دولتی و غیردولتی با بهره‌گیری از مربیان مجرب و امکانات و تجهیزات کارگاهی، مطابق با استاندارد‌های آموزشی سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور ارائه می‌دهد.

وی افزود: در ۶ ماهه اول امسال ۶ هزار و ۹۳۵ نفر دوره در بخش‌های دولتی مراکز ثابت شهری، ۱۵۸ نفر دوره دانشجویان و فارغ‌التحصیلان دانشجویی با هدف مهارت‌افزایی، یک هزار و ۱۶۹ نفر دوره در بخش پادگان با هدف تفاهم نامه با نیرو‌های مسلح و افزایش مهارت سربازان وظیفه، ۴۶۱ نفر دوره با هدف توانمندسازی روستاییان و جلوگیری از مهاجرت آنان به شهر‌ها از آموزش‌های فنی و حرفه‌ای استفاده کردند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای کردستان ادامه داد: همچنین ۷۸۶ نفر دوره در زندان برای کمک به بازگشت آن‌ها به جامعه و ادامه زندگی سالم، ۲۲ نفر دوره در مناطق محروم مرزی، و ۷ نفر دوره برای کودکان کار و خیابان، ۱۳۷ نفر دوره برای مهارت معتادین بهبود یافته و ۲۰۳ نفر دوره در سکونتگاه‌های غیررسمی از آموزش‌های رایگان مهارتی بهره‌مند شدند.

وکیلی همچنین با اشاره به فعالیت ۳۵۵ آموزشگاه آزاد فنی و حرفه‌ای در استان گفت: با هدف توانمندسازی اقشار مختلف، عملکرد این آموزشگاه‌ها که تحت نظارت این اداره کل فعالیت می‌کنند در مدت ۶ ماهه اول امسال حدود یک هزار و ۳۴۶ نفر دوره بوده است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای کردستان در خصوص فعالیت کارگاه‌های فنی و حرفه‌ای در زندان‌های استان خبر داد و تاکید کرد: زندانیان در داخل زندان با چندین رشته مهارتی آشنا می‌شوند تا بتوانند پس از آزادی برای یک کسب و کار حلال آماده شوند.

وکیلی همچنین با اشاره به بر نقش مهارت آموزی در اشتغال زندانیان تصریح کرد: با توجه به اهمیت حرفه آموزی در ایجاد اشتغال پایدار زندانیان سعی شده است مهارت‌هایی گنجانده شوند که کاربردی و مورد پسند جامعه باشد.

مدیرکل آموزش فنی‌وحرفه‌ای کردستان با تشریح ظرفیت‌های موجود مراکز فنی‌وحرفه‌ای کردستان، از آمادگی کامل برای پذیرش مهارت‌آموزان خارجی خبر داد.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار