بازنده ها و برنده های پرونده جنگلدار وظیفه شناس بابلی!

کد خبر: ۱۱۰۹۵۷۱
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۳ 11 June 2023

به گزارش تابناک مازندران ، بازگشت پیروزمندانه جنگلدار وظیفه شناس بابل به مسولیت پیشین که دستاورد تلاش های جامعه مدنی و کنشگران محیط‌زیست و منابع طبیعی کشور بود، امید برای ادامه تلاش ها و کنشگری در این عرصه را دوچندان کرد. اینطور نیست که «مدیران» هر چه خواستند انجام دهند و «مردم» و «کنشکران» هم تنها نظاره گر باشند.

امروز تقویت و گسترش این دیدگاه وظیفه همه ماست؛
«پرسشگری حق مسلم شهروندان و پاسخگویی، وظیفه مشخص مدیران است»

این دستاورد بزرگ بار دیگر تلنگری زد که با همبستگی و مطالبه گری در چارچوب قانون می توانیم کارهای بزرگ را به نتیجه برسانیم.

این بازگشت و دستاورد، هرگز به معنای تبرئه بانیان و عاملان این برکناری و البته فراموش کردن پرونده زمین خواری نماینده متجاوز بابل نخواهد بود.
همچنان پاسخگویی عوامل این برکناری بابت چرایی ماجرا و البته سرانجام پرونده نماینده متجاوز را در چارچوب قانون پیگیری و مطالبه خواهیم کرد.

این پرونده چندین برنده و بازنده داشت. سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور که جنگلدار وظیفه شناس را «برکنار کرد» و استاندار مازندران و مجمع نمایندگان استان در مجلس که در قبال مفسده زمین خواری یک نماینده و برکناری جنگلدار وظیفه شناس «سکوت» اختیار کردند، بازندگان اصلی این آزمون و کنشگران محیط‌زیست و منابع طبیعی، رسانه های مستقل و مردمی، و البته دستگاه قضایی استان که بدون تعارف و بدون درنظر گرفتن جایگاه حقوقی نماینده متجاوز، برای این پرونده حکم محکومیت و خلع ید صادر کرد، برندگان واقعی این آزمون بودند.

حنیف رضا گلزار

 

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار