تشکیل یک شورای نظارتی در دانشگاه علوم پزشکی

با دستور سرپرست دانشگاه علوم پزشکی وخدمات بهداشتی درمانی کهگیلویه وبویراحمد شورای عالی نظارت بر بهداشت ودرمان در این دانشگاه تشکیل شد.
کد خبر: ۱۱۱۷۹۸۵
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۰۳ 02 August 2023

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج؛ برای پیشگیری از وقوع هر گونه سهل انگاری در ارائه خدمات مطلوب به بیماران مراجعه کننده به مراکز درمانی و بیمارستان‌ها به دستور سرپرست دانشگاه شورای عالی نظارت بر امور بهداشت و درمان (نماینده دادگستری دردانشگاه) تشکیل شد.

اولین جلسه این شورا امروز عصر درمحل دانشگاه علوم پزشکی یاسوج با حضور دکتر سعیدجاودان سیرت رئیس دانشگاه و اعضای محترم این شورا تشکیل شد.

دکترجاودان سیرت درخصوص تشریح وظایف این شورااظهارداشت: ازجمله وظایف شورای عالی نظارت بربهداشت ودرمان، نظارت وپایش عملکردکلیه‌ی مراکز بهداشتی ودرمانی است که درصورت وقوع و اثبات هر گونه تخلف بهداشتی و یا درمانی به استناد بند‌های الف، ب وج قوانین حاکم بر هیئت تخلفات اداری، ریاست دانشگاه تا تعیین تکلیف نهایی دستور آماده به خدمت جهت متخلفین صادر نماید و همزمان پرونده جهت سیر مراحل قانونی به تخلفات اداری یا دادگستری در سریع‌ترین زمان ممکن ارجاع داده شود.

وی درادامه بیان داشت: همچنین مقررشد نظارت هفتگی با حضور سه عضو اصلی شورا از بیمارستان‌ها و مراکز ارائه خدمات بهداشتی و درمانی انجام و گزارش کتبی پایش به دبیرخانه شوارای نظارت واقع در دفتر ریاست دانشگاه ارسال گردد بعلاوه معاونت‌های آموزشی و درمان دانشگاه در ابتدای هر ماه برنامه آنکالی، مقیمی و کشیک پزشکان و پرسنل را به دبیرخانه کمیته عالی نظارت بر امور بهداشت و درمان ارسال نماید.

دکترجاودان سیرت درپایان گفت:از دیگربرنامه‌های ومصوبات این شورا برگزاری دوره‌های هفتگی مختلف آموزشی و بازآموزی متناسب با نیازمندی‌های حوزه بهداشت ودرمان، تشکیل کمیته ماهانه پایش نظارت بر درمان و کمیته انتظام اعضای هیئت علمی با استفاده از تمامی ابزار‌های بازدارنده از جمله کسر حقوق، پلمپ مطب و تعلیق پروانه مطب برای کاهش موارد نقض قوانین و ارتقای شاخص‌های بهداشتی درمانی وهمچنین برگزاری جلسات مشترک مشورتی و توجیهی با حضور معاونین درمان و آموزش دانشگاه با تمامی مدیران بیمارستان‌ها، مدیران گروه‌های مختلف آموزشی و روسای دانشگاه‌ها می‌باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار