فرماندار بوشهر: استفاده ابزاری از آئین های عزاداری اخلاقی نیست

هتاکی و رفتارهای غیر اخلاقی، نمی تواند دولت را متوقف کند

ابراهیمی دولت بر سر عهدی که با مردم بسته جدی است و هرگونه توهین، هتاکی و رفتارهای غیر اخلاقی که هیچ حریم و حدودی برای خود قایل نیستند در فضای مجازی نمی تواند دولت را در ادامه خدمت به مردم بازدارد.
کد خبر: ۱۱۱۸۹۰
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۷ 14 October 2015
 فرماندار بوشهر: استفاده ابزاری از آئین های عزاداری اخلاقی نیست
فرماندار بوشهر گفت: ماه محرم فرصتی برای ترویج معارف دینی اهل بیت (ع) و بیان واقعه عاشوراست و استفاده ابزاری و جناحی از آئین های عزاداری اخلاقی نیست.

حسن ابراهیمی روز چهارشنبه در نشست شورای اداری شهرستان بوشهر افزود: باید از آئینهای محرم و صفر برای وحدت امت اسلامی بهره برد و از رفتارهایی که با مبانی دینی و فلسفه نهضت امام حسین (ع) منافات دارد، اجتناب کرد.

وی اضافه کرد: آنچه در بزرگداشت ایام محرم و در آیین های مردمی و عزاداری ها باید لحاظ شود اشاعه پیام قیام امام حسین (ع) است که در همه دوره های زمانی نسلها را به تعظیم وا داشته است.

ابراهیمی اظهارکرد: هرچند عزاداری محرم و صفر مردمی و خودجوش است ولی حضور دستگاههای اجرایی در کنار مردم برای هدایت این آیین ها ضروری است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری در اسفند امسال گفت: برای برگزاری انتخاباتی سالم و با نشاط همه تمهیدات لازم در شهرستان بوشهر اندیشیده شده است.

ابراهیمی با بیان اینکه افرادی که فردا باید در جامعه قانون وضع کنند خود باید افرادی قانونمند باشند، افزود: افرادی که خود را برای حضور در انتخابات آماده می کنند ضمن رعایت قانون از رفتارهایی که شائبه تبلیغات زودهنگام انتخاباتی دارد، اجتناب کنند.

وی یادآور شد: افراد به اراده عمومی مردم احترام بگذارند و بی دلیل فضای جامعه را ملتهب نکنند.

فرماندار بوشهر اظهارکرد: همچنین دستگاههای اجرایی در بی طرفی و پرهیز از بکارگیری امکانات و موضع گیری له یا علیه افراد داوطلب منع قانونی دارند.

ابراهیمی در باره برجام گفت: به سرانجام رساندن برجام، توافق هسته ای که با نظارت و هدایت های رهبر معظم انقلاب و تدبیر دیپلماسی هوشمندانه دولت محقق شد بیانگر عزم جدید دولت در تحقق اهداف تبیین شده و پاسخ به مطالبات مردم است.

وی اضافه کرد: دولت بر سر عهدی که با مردم بسته جدی است و هرگونه توهین، هتاکی و رفتارهای غیر اخلاقی که هیچ حریم و حدودی برای خود قایل نیستند در فضای مجازی نمی تواند دولت را در ادامه خدمت به مردم بازدارد.

ابراهیمی گفت: مردم فضای آرام، منطقی و اعتدالی را می پسندند و با همه کاستی ها و مشکلات که کم نیست برای تحقق فردایی بهتر دولت را تنها نخواهند گذاشت.

وی تاکید کرد: اخلاق اسلامی را معیار و محور رفتارمان قرار دهیم و در قضاوت ها حب و بغض را دخیل نکنیم زیرا با بد اخلاقی هیچ کسی کامروا نمی شود.

فرماندار بوشهر در مورد میدان میوه و تره بار شهرستان بوشهر گفت: راه اندازی این میدان از مطالبات بحق مردم بوشهر است و همه دستگاههای مربوط باید همراهی کنند.

وی ادامه داد: مردم بوشهر نسبت به قیمت های بی حساب و کتاب میوه و تره بار ناراضی هستند و با راه اندازی این میدان شبکه های مافیایی، انحصار طلب و رانتی دیگر نمی توانند اراده خود را بر مسئولان و مردم تحمیل کنند.
منبع: ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار