انجام مطالعات طرح جامع حمل‌ونقل و ترافیک شهر کرمان

استاد دانشگاه تربیت مدرس گفت: طرح جامع ترافیکی شهر کرمان طرح دارای مراحل مختلفی است و گام اول این طرح که مطالعات اولیه بوده اخیرا انجام شده و اکنون در گام دوم یعنی آماربرداری و جمع‌آوری اطلاعات هستیم.
کد خبر: ۱۱۳۲۹۳۳
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۴۰۲ - ۲۲:۳۹ 19 October 2023

به گزارش تابناک کرمان، محمود صفارزاده ظهر امروز در نشست خبری با موضوع مطالعات پژوهشی جامع حمل‌ونقل و ترافیک شهر کرمان، که در سازمان مدیریت و مهندسی شبکه حمل‌ونقل شهرداری برگزار شد، در خصوص طرح جامع ترافیک اظهار کرد: این طرح دارای مراحل مختلفی است و گام اول این طرح که مطالعات اولیه بوده اخیرا انجام شده و اکنون در گام دوم یعنی آماربرداری و جمع‌آوری اطلاعات هستیم.

وی ادامه داد: در گام‌های بعدی نیز طراحی سناریو و راهکار‌هایی است که به جدیت پیگیر هستیم تا آخر سال بتوانیم به مدل‌های اولیه و سناریو‌ها برسیم.

استاد دانشگاه تربیت مدرس در خصوص ضمانت اجرایی طرح افزود: ضمانت اجرایی طرح جامع ترافیکی شهر کرمان شامل قانون و قدرت سیاسی تصمیم گیرند‌گان است.

صفارزاده در خصوص مبنای الگوسازی طرح جامع ترافیکی خاطر نشان کرد: مبنای ما الگو رفتار سفر شهروندان است و مطالعات دقیق و اصولی در این حوزه صورت گرفته تا یک طرح اصولی و کامل و جامع نهایی شود.

وی به نقش شهروندان نیز اشاره کرد و افزود: مشارکت مردم در این انجام این طرح اهمیت زیادی دارد و به همین دلیل از دانش‌آموزان و خانواده‌های آنان کمک گرفته‌ایم و در همین راستا با آموزش و پروش جلسات متعددی برگزار کردیم.

وحید خلیفه، مدیرعامل سازمان ترافیک با تاکید بر کیفیت انجام طرح اذعان کرد: نحوه انجام درست طرح برای ما بسیار حائز اهمیت است و به‌دنبال فعالیت‌های نمایشی نیستیم و به همین دلیل این طرح تا به امروز به طول انجامیده است.

وی با تاکید بر نتایج بلند مدت این طرح ادامه داد: نتایج طرح جامع ترافیکی شهر کرمان تا حداقل ۱۰ سال و حداکثر ۳۰ سال آینده و ادوار بعدی شورای شهر و شهرداری ادامه خواهد داشت و نمونه موفق اجرای این طرح را در کلان شهر اصفهان نیز داشته‌ایم.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار