توجه به پدافند غیرعامل در نهضت ملی مسکن ضروری است

رئیس گروه پدافند غیرعامل وزارت راه و شهرسازی بر لزوم اجرای پدافند غیرعامل در پروژه‌های نهضت ملی مسکن تاکید کرد و گفت: در پروژه نهضت ملی مسکن ابتدا موضوع پدافند غیرعامل مورد توجه قرار می‌گیرد و بعد ساخت‌وساز انجام می‌شود.
کد خبر: ۱۱۵۴۳۹۵
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۲:۴۵ 14 February 2024

به گزارش تابناک زنجان، مجید خیرآبادی امروز (چهارشنبه، ۲۵ بهمن ماه) در جمع خبرنگاران اظهار کرد: برنامه‌های پنج ساله به سازمان پدافند غیرعامل ارائه شده و موافقت‌نامه‌هایی در حال انعقاد است. در این راستا، برنامه‌هایی در این حوزه برای سال‌های آینده پیش‌بینی خواهد شد.

وی بیان کرد: قرارداد سامانه جامع مدیریت بحران پدافند غیرعامل بسته شده که موضوع‌های مرتبط با مدیریت بحران و پدافند غیرعامل در سطح وزارت راه و شهرسازی و در سطح اداره‌های کل استانی پیگیری خواهد شد و موضوع‌ها بهتر و به‌صورت سیستماتیک (منسجم و مدون) پیگیری می‌شود.

او بر لزوم توجه به پدافند غیرعامل در طراحی و ساخت‌وساز‌ها تاکید کرد و گفت: اجرای الزامات پدافند غیرعامل یک موضوع اساسی در کشور است و در حوزه ساخت‌وساز و شهرسازی به‌دلیل رابطه مستقیم با جان و مال مردم بسیار مهم است.

رئیس گروه پدافند غیرعامل وزارت راه و شهرسازی ادامه داد: موضوع پدافند غیرعامل در طرح‌های توسعه‌ای، سرمایه‌ای و هر ساخت و سازی که در کشور انجام می‌شود با توجه به دستورالعمل‌های موجود در فاز مطالعاتی نیاز به تهیه پیوست پدافند غیرعامل دارد.

خیرآبادی افزود: قبل از اینکه کلنگ ساخت پروژه‌ها به زمین زده شود، اول باید موضوعات پدافند غیرعامل بررسی و بعد به تایید مراجع ذی‌صلاح برسد تا بعد مجوز اجرای آن صادر شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار