غبارروبی مزار آیت‌الله مشکینی در حرم

هشتم مرداد هم‌زمان با سالروز وفات آیت‌الله مشکینی مزار این عالم ربانی با حضور معاون فرهنگی، مدیر عالی و جمعی از خادمان حرم مطهر حضرت معصومه سلام‌الله‌علیها غبارروبی، عطرافشانی و گل‌آرایی شد.
کد خبر: ۱۱۷۸۰۷۸
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۲۴ 30 July 2024

به گزارش تابناک قم، به همت اداره خدمات فرهنگی حرم مطهر بانوی کرامت مزار آیت‌الله مشکینی امروز مصادف با روز وفات این عالم ربانی با حضور حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید احمد مشرف معاون فرهنگی، حجت‌الاسلام‌والمسلمین صفر فلاحی مدیر عالی و جمعی از خادمان حرم مطهر بانوی کرامت غبارروبی، عطرافشانی و گل‌آرایی شد.

 آیت‌الله مشکینی از علمای با تقوای معاصر بود که پس از رحلت امام خمینی (ره) مرجعیت ایشان مطرح شد؛ ولی از قبول آن امتناع کرده و مردم را به مراجع دیگر ارجاع داد.

 ترجمه قرآن کریم به زبان فارسی، نصایح، اصطلاحات الاصول، واجبات و محرمات، الفقه المأثور، تفسیر روان برای نسل جوان و ازدواج در اسلام آثار علمی است که از این عالم بزرگوار بر جای مانده است.

 وی از علمای پیشتاز در مبارزه با رژیم پهلوی بود و پس از انقلاب نیز در مناصبی نظیر ریاست شورای بازنگری قانون اساسی، ریاست مجلس خبرگان رهبری، امامت جمعه قم و جامعه مدرسین حوزه علمیه قم فعالیت داشت.

 آیت‌الله شیخ علی‌اکبر فیض مشکینی در هشتم مرداد ۱۳۸۶ در سن ۸۶ سالگی به دیار باقی شتافت و در رواق بالاسر حرم مطهر حضرت معصومه سلام‌الله‌علیها به خاک سپرده شد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار