قسط‌بندی بدهی عوارض ساختمانی شهروندان قمی

مدیرکل تشخیص و وصول درآمد شهرداری قم از امکان قسط‌بندی بدهی عوارض ساختمانی شهروندان با توجه به شرایط موردی، منطقه شهری و حفظ حقوق شهروندان و شهرداری خبر داد.
کد خبر: ۱۱۷۹۵۱۲
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۴۵ 08 August 2024

به گزارش تابناک قم، محمد وحیدنیا در گفت‌وگویی، اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین مواردی که در منابع درآمدی شهرداری تأثیرگذار بوده موضوع تعرفه عوارض است که سال گذشته با همکاری شورای اسلامی شهر این تعرفه تصویب شد و رشد معقولی داشت.

 وی خاطرنشان کرد: سال گذشته بر اساس قانون و شرایط اقتصادی کنونی، رشد حدود ۳۹ درصدی در عوارض شهرداری به‌صورت میانگین اتفاق افتاد.

 مدیرکل تشخیص و وصول درآمد شهرداری قم افزود: با توجه به میزان پرونده‌هایی که در سطح مناطق و در حوزه‌های مختلف همچون نوسازی، ماده ۱۰۰ و ثبت املاک وجود دارد، یک نقشه راه برای این حوزه تدوین شد.

 وحیدنیا تصریح کرد: در این نقشه راه برای تشویق همشهریان و مؤدیان نیز مواردی در نظر گرفته شد، ازجمله اینکه پرداخت‌های نقد در حوزه ساختمانی ازجمله تخفیف در سه فصل چهارماهه انجام می‌شود، چهار ماه نخست ۲۵ درصد، دوم ۲۰ درصد و چهارماهه آخر ۱۵ درصد تخفیف عوارض به‌شرط پرداخت نقدی لحاظ شد و استقبال خوبی در این دو ماه صورت گرفت.

 وی با اشاره به پیش‌بینی تشویق‌هایی برای پرداخت عوارض نوسازی گفت: با توجه به اختیارات شهرداری‌های مناطق در مسائل مالی و بنا بر شرایط منطقه، بدهی عوارض شهروندان تقسیط می‌شود.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار