تقاضای وجه اضافی بیشتر از نرخ مصوب از سوی مدیران ممنوع است

معاون بازرسی، نظارت و حمایت از حقوق مصرف کنندگان اداره صنعت، معدن و تجارت ایلام گفت : دریافت هر مبلغی بیش از نرخ‌های تعیین شده بابت ثبت نام و شهریه از سوی مهدها، مدارس و مراکز آموزشی غیر دولتی از مصادیق تخلف گرانفروشی بوده و دستگاه های نظارتی و تعزیراتی وفق قانون، صالح به رسیدگی به این گونه تخلفات هستند.
کد خبر: ۱۱۸۴۹۱۹
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۸:۰۰ 18 September 2024

به گزارش تابناک ایلام؛ مهدی کاکاخانی بیان داشت : در بررسی قرارداد برخی مدارس غیردولتی مبالغی تحت عنوان شهریه فوق برنامه دیده می‌شود که در صورت عدم رعایت الزامات تعریف شده، مصداق گرانفروشی است. 

وی افزود : هرگونه خدمات فوق برنامه، بدون برآورد قیمت تمام شده، عدم شفافیت در نوع خدمت، اجرا در ساعات اصلی کلاس ها، عدم جلب موافقت والدین دانش آموزان قبل از اجرا، تخلف محسوب شده و چنانچه مبالغی بدون رعایت موارد یاد شده دریافت شود، بایستی به والدین عودت داده شود.

کاکاخانی ادامه داد :  از والدین دانش آموزان مدارس غیردولتی خواست شکایات خود را در خصوص تقاضای وجه اضافی بیشتر از نرخ مصوب از سوی مدیران این گونه مراکز آموزشی را به صورت کتبی یا از طریق سامانه ۱۲۴ گزارش نمایند.

وی تاکید کرد : با توجه به هماهنگی به عمل آمده توسط سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان کشور با معاونت توسعه مشارکت های مردمی وزارت آموزش و پرورش، شکایات دریافتی از طریق آموزش و پرورش مربوطه پیگیری می شود.

کاکاخانی  با ابراز خرسندی از اهتمام جدی اداره کل آموزش و پرورش در جهت حمایت از حقوق مصرف کنندگان، یادآور شد؛ همکاری مناسبی بین معاونت بازرسی اداره صمت و معاونت مربوطه در اداره کل آموزش و پرورش برقرار است و تاکنون به موارد تخلف اعلامی به صورت ویژه برخورد قانونی صورت گرفته است./ع

 

بیشتر بخوانید :

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار