قبولی 7 دانش‌آموز دبیرستان هوشمند کرمانشاه با رتبه سه رقمی

موسس دبیرستان هوشمند کرمانشاه از راه یافتن 7 نفر از دانش‌آموزان این دبیرستان در سال گذشته با رتبه کمتر از سه رقمی به دانشگاه خبر داد.
کد خبر: ۱۱۸۵۳۲۵
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۴۰۳ - ۱۸:۳۶ 23 September 2024

به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه، مهدی رضایی در نشست خبری امروز (۲مهرماه) با خبرنگاران که در دفتر دبیرستان هوشمند کرمانشاه برگزار شد، اظهار کرد: در سال گذشته هفت نفر از دانش آموزان دبیرستان غیردولتی هوشمند با رتبه زیر سه رقمی راهی دانشگاه شدند. 
 
وی افزود: دبیرستان هوشمند نخستین و بزرگترین مجتمع غیردولتی در غرب کشور است، آموزش و پرورش با همه زیرساخت‌هایی که دارد امسال ۱۶ میلیون نفر دانش آموز راهی مدرسه شدند و بیش از ۲ میلیون نفر نیروی انسانی مشغول فعالیت هستند و این بدان معنی است که فلسفه آموزش و پرورش تربیت انسان است.
 
موسس دبیرستان هوشمند تصریح کرد: مدرسه مکانی است که ارزشمندترین و مؤثرترین سرمایه‌های یک کشور را در اختیار دارد، آموزش دانش‌آموزانی که امروز با عصر هوشمند آشنا بوده و غرق در گوشی‌های هوشمند و ساعت‌های هوشمند هستند باید با روش‌های هوشمند صورت گیرد و روش‌های سنتی پاسخگوی آنها نیست.
 
رضایی در خصوص مدرسه هوشمند بیان کرد: مدرسه‌ای است که در آن روند اجرای تمامی فرآیندها اعم از کنترل، نظارت، یاددهی، یادگیری، منابع آموزشی و کمک آموزشی، ارزشیابی، اسناد و امور دفتری، ارتباطات مبتنی بر فناوری اطلاعات و ارتباطات است که در راستای بهبود نظام آموزشی و تربیتی و پژوهش‌ محور طراحی شده است.
 
وی در خصوص بحث آموزش در مدرسه هوشمند بیان کرد: بحث آموزی در مدرسه هوشمند از ۲ قسمت تشکیل می‌شود، بخش یاددهی و بخش بادگیری، یاددهی در کلاس و یادگیری در منزل انجام می‌شود، بحث یاددهی با توجه به آخرین یافته‌هایی است که وجود دارد، مدرسه هوشمند تمرینی برای زندگی نیست بلکه عین زندگی است.
 
رضایی توضیح داد: در عصری که زندگی می‌کنیم احساس به تکنولوژی هر روز بیش از روز گذشته، احساس می‌شود باید برای ایجاد انگیزه در دانش‌آموزان با استفاده از تکنولوژی، به‌ روز باشد که برای پاسخ به این نیاز جامعه مدرسه هوشمند کرمانشاه در سال ۱۳۸۳ توسط زنده‌یاد مسلم رضایی بیستونی به‌ عنوان نخستین دبیرستان هوشمند در غرب کشور با بهره‌گیری از اساتید مجرب و با به‌کارگیری از فناوری‌های نوین آموزشی به‌عنوان قطبی بزرگ در عرصه فرهنگ و آموزش در سطح کشور مطرح و ایجاد شد.
 
وی با تأکید بر سنجش توأم با آموزش، بیان کرد: چرخه آموزش با سنجش تکمیل می‌شود که رشد فکری دانش‌آموزان در مدرسه هوشمند زمینه‌ساز شکوفایی استعداد آنها می‌شود.
 
وی  فلسفه آموزش‌وپرورش را برای رشد دادن استعدادهای فردی در انسان دانست و گفت: انسان با رشد استعدادها به تکامل می‌رسد و راه تکامل مسیر رسیدن به خداوند است و این موضوع در مدرسه غیردولتی هوشمند مدنظر قرار گرفته است.
 
رضایی ادامه داد: سند تحول بنیادی به‌ عنوان نقشه راه آموزش‌ و پرورش است و مدرسه هوشمند به این سند پایبند و الزام عمل دارد و در تلاش تربیت دانش‌آموزان در سطوح مختلف است.
 
وی در خصوص تعداد دانش‌آموزان حاضر در مدرسه توضیح داد: تعداد ۵۰۴ دانش‌آموز در ۲ مقطع متوسط اول و دوم در دبیرستان غیردولتی هوشمند کرمانشاه در حال تحصیل هستند. 
 
رضایی در خصوص نحوه پذیرش دانش‌آموزان، تشریح کرد: برای دوره اول متوسطه، آزمون ورودی گرفته می‌شود و برای دوره دوم متوسطه شرط معدل برای ثبت‌نام بالای ۱۸ است.
 
وی توضیح داد: کسب رتبه اول در مسابقات پنج‌گانه هنرهای نمایشی از جمله، نمایش عروسک، نمایش زنده، نمایش‌نامه خوانی، نمایش خیابانی و نقالی در ناحیه و استانی، نقاشی، خطاطی، پادکست، داستان، شعر و عکاسی از جمله رتبه‌های کسب شده در دبیرستان غیردولتی هوشمند کرمانشاه بوده است.
 
وی در خصوص فعالیت‌های پرورشی عنوان کرد: در سال‌های گذشته موفق به کسب رتبه‌های برتر ناحیه، استانی و کشوری در مسابقات فرهنگی هنری در ۲ بخش انفرادی و گروهی شدیم و امسال هم این موفقیت‌ها ادامه داشته است.
 
وی در پایان در خصوص بخش مهرواره فرهنگی هنری وحدت خاطرنشان کرد: شامل سه بخش است شعر، داستان و عکاسی که دانش آموزان آثارشان را برای واحد پرورشی ارسال می‌کنند و از بین این آثار ارسالی سه اثر به عنوان برگزیده انتخاب می‌شود و جایزه دریافت می‌کند.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار