با پایان روز دوم ثبت‌نام

هنوز کسی از کردستان نامزد خبرگان نشده است

دومین روز از 7 روز زمان در نظر گرفته شده برای ثبت‌نام نامزدهای انتخابات مجلس خبرگان رهبری در حالی پایان یافت که در این 2 روز، کسی از حوزه انتخابیه استان کردستان برای این انتخابات ثبت‌نام نکرده است.
کد خبر: ۱۴۷۰۳۵
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۸ 18 December 2015

به گزارش تابناک کردستان، دومین روز از 7 روز زمان در نظر گرفته شده برای ثبت‌نام نامزدهای انتخابات مجلس خبرگان رهبری در حالی پایان یافت که در این 2 روز، کسی از حوزه انتخابیه استان کردستان برای این انتخابات ثبت‌نام نکرده است.

بنا به گزارش فارس، داوطلبان نمایندگی مجلس خبرگان رهبری شخصاً یا بوسیله نماینده خود که کتباً معرفی شده باشد می‌توانند تا پایان وقت اداری 16:30روز چهارشنبه مورخ 2 /10/ 94 جمعاً به مدت 7 روز به فرمانداری مرکز حوزه انتخابیه یا وزارت کشور مراجعه و با ارائه اصل شناسنامه عکس دار، 4 نسخه تصویر کلیه صفحات شناسنامه و دوازده قطعه عکس 4×6، ضمن تکمیل پرسشنامه اعلام داوطلبی نسبت به ثبت نام خود اقدام کنند.

اشتهار به دیانت و وثوق و شایستگی اخلاقی ، اجتهاد در حدی که قدرت استنباط بعض مسایل فقهی را داشته باشد و بتواند ولی فقیه واجد شرایط رهبری را تشخیص دهد، بینش سیاسی، اجتماعی و آشنایی با مسایل روز ، معتقد بودن به نظام جمهوری اسلامی ایران و نداشتن سوابق سوء سیاسی و اجتماعی از جمله شرایط داوطلبان انتخابات مجلس خبرگان رهبری به موجب ماده 3 قانون انتخابات مجلس خبرگان است.

طبق قانون ، کسانی که داوطلب انتخابات مجلس خبرگان هستند ضرورت ندارد که ساکن یا متولد حوزه انتخابیه خود باشند. همچنین مرجع تشخیص دارا بودن شرایط، فقهای شورای نگهبان قانون اساسی هستند اما کسانی که رهبر معظم انقلاب صریحاً یا ضمناً اجتهاد آنان را تأیید کرده باشند، از نظر علمی نیاز به تشخیص فقهای شورای نگهبان نخواهند داشت.

تعداد نمایندگان مجلس خبرگان 88 نفر و سهم استان کردستان 2 نماینده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار