حماسه 9 دی نماد عزت ایران است

کد خبر: ۱۵۴۵۵۱
تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۳۹۴ - ۱۹:۰۴ 30 December 2015


دبیر جامعه وعاظ تهران با تجلیل از حضور پرشور مردم انقلابی ایران در خنثی سازی فتنه سال 88 گفت: حماسه 9 دی نماد عزت ، بصیرت و استقلال ملت قهرمان ایران است.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام محمدتقی عبدوس روز چهارشنبه در همایش با شکوه 9 دی که با حضور قشرهای مختلف مردم و مسئولان در شهرستان ساوجبلاغ استان البرز برگزار شد، افزود:حجت الاسلام عبدوس افزود : فتنه گران در سال 88 با هماهنگی استکبار جهانی اصل نظام و ولایت فقیه را نشانه رفتندکه هوشیاری ملت با بصیرت همه توطئه ها را نقش بر آب و انقلاب اسلامی را بیمه بیمه کرد.

وی بیان داشت : مردم عزیز و ولایتمدار ایران در روز نهم دی، آنچنان عظمتی از خود نشان دادند که چشم دنیا را خیره کرد.

عبدوس گفت: کسانی که دانسته یا ندانسته در خصوص این واقعه مهم سکوت کردند رفوزه شدند.

دبیرجامعه وعاظ تهران اظهار داشت: یک عده هم حرف زدند و حماسه 9 دی را تائید کردند اما نامی از فتنه گر و دست های خارجی نبردند که آنها هم از نگاه مردم انقلابی ایران نمره قبولی دریافت نکردند.

وی با بیان اینکه بصیرت به معنای شناخت عمیق دشمن،زمان شناسی و دفاع به موقع از ارزش های دینی و الهی است، گفت: توطئه های دشمن را باید شناخت و در مواقع نیاز از خود و کشور دفاع کرد.

دبیر جامعه واعظ تهران افزود: بصیرت یک ارزش است و هرکس بصیرت داشته باشد ارزشمند تر خواهد بود.

وی با اشاره به بصیرت نداشتن برخی مردم در زمان حکومت حضرت علی (ع) گفت:

برخی افراد زمانی که قرآن را سر نیزه دیدن به دشمن اسلام پیوستند و امام و مقتدای خود را رها کردند در حالیکه ملت انقلابی ایران در فتنه سال 88 پشت سر ولایت فقیه قرار گرفتند .

عبدوس بیان داشت: حماسه نهم دی ماه و حضور عاشورایی مردم حماسه ساز و ولایتمدار ایران اسلامی در راهپیمایی 9 دی ماه 1388 نقطه عطفی در تاریخ انقلاب و برگ زریّن دیگری در افتخارات مردان و زنان ایرانی است.

وی افزود : امروز مردم انقلابی ایران تا پای جان برای حفظ اصول اسلام و آرمان های انقلاب ایستاده اند.

حجت الاسلام عبدوس گفت: روز نهم دی ماه در تاریخ انقلاب اسلامی با عنوان روز 'بصیرت' تبدیل به یوم الله و ماندگار شد.

وی بیان داشت: دراین روز ماندگار و تاریخی ملت همیشه در صحنه ایران اسلامی، حماسه ای دیگر آفرید و دشمنان خدا و دینش را مأیوس و ناامید ساخت و قلب امام زمان (عج) و نائب بر حقش حضرت آیت الله العظمی خامنه ای(دامت برکاته) را شاد کرد.

وی افزود : روز نهم دی، روز غلبه جنود الهی بر جنود شیطان است و حماسه دی روز خروش ملت ایران و آشکار ساختن خشم مقدس در برابر اهانت ها و حرمت شکنی های عده ای غافل یا مزدور وابسته به اجانب است .

دبیر جامعه واعظ تهران گفت: روز نهم دی در واقع روز نه گفتن ملت ایران به سران فتنه و آری گفتن به نظام اسلامی و بیعت مجدد مردم با آرمان های والای حضرت امام خمینی(ره) و رهبر فرزانه انقلاب اسلامی است.

وی ادامه داد: مردم در این روز، تیر خلاص را به سران فتنه شلیک و پشت پیکر نامبارک فتنه را به خاک مالیدند.

دبیر جامعه وعاظ تهران گفت : روز نهم دی، روزی است که مردم ایران نشان دادند دشمنان خود و انقلاب خود را به خوبی می شناسند و هرگز فریب حیله ها و نیرنگ های آنها را نمی خورند.

در این همایش شعر خوانی و برنامه های هنری اجرا شد.

این مراسم با حضور شمار زیادی از مردم ، خانواده های معظم شهدا ، جانبازان ، فرماندار ، امام جمعه ، فرماندهان سپاه و نیروی انتظامی ، شهرداران ، اعضای شوراهای اسلامی ، اساتید و دانشجویان ، طلاب ، معلمان و دانش آموزن ،بسیجیان ؛ کارمندان و کارکنان صنایع ، اصناف و بازاریان در مصلی امام خمینی(ره) شهرهشتگرد ساوجبلاغ برگزار شد.

شهرستان 250 هزار نفری ساوجبلاغ در 40 کیلومتری غرب کرج مرکز استان البرز واقع است.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار