افتتاح اولین کارگاه و نمایشگاه تخصصی چاپ باتیک

کد خبر: ۱۵۶۱۸
تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۳:۱۳ 19 March 2015

مدیرکل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی گفت: اولین کارگاه و نمایشگاه چاپ باتیک و روسری کلاقه ای در اسکو افتتاح شد.

به گزارش خبرنگارتابناک تبریز به نقل از روابط عمومی میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری ، فرزین حق پرست افزود: روستای اسکندان اسکو به عنوان مهد ابریشم بافی آذربایجان شناخته می شود و ابریشم به عنوان مهم ترین مواد اولیه روسری کلاقه ای شناخته می‌شود.

قوچی ادامه داد: این کارگاه به اعتبار 400 میلیون تومان و در مدت 6 ماه افتتاح شده و در حال حاضر 12 نفر در آن مشغول به کار هستند.

او وجه تمایز این نمایشگاه را به نسبت سایر کارگاه های اسکو در اجرای زنده و کارگاهی بودن این مجموعه دانست.

وی ادامه داد: در حال حاضر 400 نفر در شهرستان اسکو به چاپ باتیک مشغول هستند و از این راه کسب در آمد می‌کنند و به دلیل صادارت این محصول به کشورهای آسیای میانه و همچنین استان های گلستان ، اردبیل و خراسان رضوی صادر می‌شود.

وی شهرستان اسکو را به دلیل قرار گرفتن در مسیر روستای تاریخی کندوان و دارد بودن صنایع دستی دیگری همچون تزئینات چوبی ، منبت و معرق کاری و همچنین داشتن نان و دوشاب اسکو یکی از مهم ترین مناطق گردشگری استان آذربایجان شرقی محسوب می شود.

شایان توجه است علاقه مندان به بازدید و خرید از این نمایشگاه و کارگاه تخصصی  می‌توانند به شهرستان اسکو ، محله میلان ، روبه روی ثبت احوال مراجعه کنند.

لازم به ذکر است که شهرستان اسکو با داشتن 16 هزار ۱۴۰ پانزدهمین شهر استان آذربایجان شرقی محسوب می شود و روسری کلاقه ای یا چاپ باتیک ز مهم ترین صنایع دستی این شهرستان است که در سال 91 به ثبت ملی رسیده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار