فقط ۱۰ درصد از بافت‌های فرسوده قم احیا شده است

مدیرعامل سازمان بهسازی، نوسازی و زیباسازی اطراف حرم حضرت معصومه(س) شهرداری قم گفت: تاکنون فقط ۱۰ درصد از بافت‌های فرسوده قم احیا شده، است.
کد خبر: ۱۸۲۵۷۸
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۲:۵۷ 16 February 2016
به گزارش تابناک قم به نقل از شهرداری قم، علیرضا خاکی با بیان اینکه روح محله‌ها و بافت‌های شهری قم باید حفظ شود، عنوان کرد: دروازه ری یکی از محورهای تاریخی است که برای آن خیابان ۱۸ متری را مد نظر می‌باشد در صورتی که این متراژ در اصول شهرسازی تعریف نشده است.

وی از وضعیت آستان مقدس حضرت موسی مبرقع(ع) و فعالیت فرهنگی هیئت چهل اختران یاد کرد و افزود: محوریت در برخی از پروژه‌ها حفظ و احیای سنت‌های گذشته است به همین علت باید برای آنها برنامه‌های ویژه‌ای را عملیاتی کنیم.

مدیرعامل سازمان بهسازی، نوسازی و زیباسازی اطراف حرم حضرت معصومه(س) شهرداری قم با اشاره به اینکه بازسازی و تملک پیرامون مسجد چهل اختران و احیای صحن این مسجد در دستور کار قرار دارد، تصریح کرد: تملک فاز پنج عماریاسر، میدان میوه و تره‌بار و قبرستان نو در حال اتمام است که این طرح‌ها می‌توانند بخشی از مشکلات شهروندان را برطرف کنند.

وی با تأکید بر اینکه ایجاد خانه‌های گفتمان در محلات می‌تواند به حفظ ساختمان‌ها کمک کند، مطرح کرد: برای احداث واحدهای مسکونی در بافت‌های فرسوده وزارت مسکن، شرکت‌های تخصصی خصوصی و سازمان‌ها و نهادهایی از جمله اوقاف و آستانه مقدس حضرت معصومه(س) می‌توانند مشارکت داشته باشند.

خاکی افزود: فرهنگ‌سازی میان مدیران و مردم و مطالعه و تهیه طرح برای نقاط مختلف شهر قم از جمله میدان مطهری، میدان روح‌الله و میوه و تره‌بار در دستور کار معاونت شهرسازی و امور زیربنایی شهرداری قم قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه ستاد بازآفرینی شهری پایدار در قم تقویت شده است، اظهار کرد: تاکنون فقط ۱۰ درصد از بافت‌های فرسوده قم احیا شده، مسائل حقوقی مانعی برای توسعه بافت فرسوده است که امیدواریم با این راهکار بتوانیم در جلوگیری توسعه بافت فرسوده به نتایج مناسبی برسیم.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار