نخستین جشنواره موسیقی معلولان در گیلان برگزار می شود

کد خبر: ۲۱۲۲۲۷
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۲ 14 April 2016
تابناک گیلان: مدیرکل بهزیستی گیلان با بیان اینکه نخستین جشنواره موسیقی معلولان امسال در گیلان برگزار خواهد شد گفت: ۴۱ هزارمعلول در گیلان شناسیایی شده و تحت پوشش بهزیستی قرار دارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، محمدرضا پارسی، مدیرکل بهزیستی گیلان امروز(۲۶ فروردین) در مراسم افتاحیه مرکز فراگیر کانون پرورش فکری کودک و نوجوان گیلان در رشت اظهار کرد: معلولان گیلانی دارای استعدادهای هستند که بایستی از این قشر بیش از پیش حمایت کرد.

 

وی با بیان اینکه معلولیت نباید مانع از حضور افراد در اجتماع گردد گفت: با ایجاد مرکز فرا بخشی و با افزایش توانایی معلولان زمینه حضور این قشر توانمند بیش از پیش در جامعه فراهم خواهد شد.

 

پارسی اذعان کرد: اگر چه معلولان از لحاظ جسمی دارای ناتوانی‌های هستند ولی دارای هنرها و استعدادهای درخشانی هستند که بایستی با ایجاد امکانات رفاهی ارتقاء توانمندی این قشر را در اجتماع فراهم کرد.

 

مدیرکل بهزیستی گیلان خاطرنشان کرد: معلولان گیلانی در رشته‌های مختلف ورزشی و علمی و هنری در کشور و عرصه بین المللی خوش درخشیده اند.

 

وی تصریح کرد: نخستین جشنواره موسیقی معلولان امسال در گیلان برگزار خواهد شد.

 

مهدی حاجتی، مدیرکل آموزش و پرورش گیلان نیز در این مراسم اظهار کرد: دولت برای دانش آموزان استثنایی بیش از دانش آموزان عادی هزینه متحمل می‌شود.

 

وی با بیان اینکه در دو دهه گذشته یک مدرسه استثنایی در گیلان بود گفت: اکنون خوشبختانه مدارس استثنانی در سراسر گیلان احداث شده است.

 

حاجتی افزود: دولت برای یک دانش آموز عادی بیش از 2 میلیون تومان هزینه اختصاص می‌دهد ولی برای یک دانش آموز استثنایی بیش از 14 میلیون تومان هزینه متحمل می‌شود.

 

مدیر کل آموزش و پرورش گیلان تصریح کرد: گیلان دارای نخبگان برجسته‌ای چه در افراد عادی و غیر عادی است که با حمایت و همکاری می‌توانند جایگاه گیلان را در کشور بیش از پیش درخشان کنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار