نخستین جشنواره عکس شیخ بهایی آغازشد

تابناک: نخستین جشنواره عکس شیخ بهایی با حضور و فعالیت عکاسانی از سراسر ایران از روز سه شنبه در اصفهان آغاز بکار کرد.
کد خبر: ۲۲۶۷۴
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۲ 14 April 2015
به گزارش تابناک به نقل از ایرنا، جشنواره عکس شیخ بهایی اصفهان به صورت حضوری و با هدف ثبت تصویری اصفهان به عنوان شهری زنده و پویا برگزار می شود.

دبیر جشنواره عکس شیخ بهایی به خبرنگار ایرنا گفت: این جشنواره شامل سه بخش اصلی، آزاد و « اصفهان در شب» است که رقابت اصلی بین عکاسان به صورت حضوری و در مدت چهار روز صورت می گیرد.

رضا منجمی افزود: رقابت آزاد شامل عکس هایی است که از تاریخ اول فروردین سال 93 تا 28 فروردین 94 توسط عکاسان از شهر اصفهان تهیه شده و بخش اصفهان در شب نیز با توجه به نامگذاری سال 2015 به عنوان سال بین المللی نور و اهمیت آن در عکاسی و زندگی شهری برگزار می شود.

وی اظهار کرد: در بخش اصلی پنج عکاس، در رقابت آزاد سه نفر و در بخش اصفهان در شب سه نفر به عنوان برگزیده انتخاب می شوند که لوح تقدیر، نشان جشنواره و جوایز ویژه دریافت می کنند.

منجمی بر امروزی و پویا بودن عکس ها تاکید کرد و گفت: عکاسی از بناهای تاریخی مد نظر دبیرخانه جشنواره نیست بلکه تصاویر و عکس های سبک زندگی و معماری امروز مد نظر ماست.

وی خاطر نشان کرد: عکاسان شرکت کننده در این جشنواره به صورت حضوری به مدت چهار روز به ثبت و مستندسازی از زندگی روزمره مردم و فضاهای شهری می پردازند.

دبیر برپایی این جشنواره افزود: زمان تحویل آثار بخش اصلی 'مسابقه چهار روزه' روزهای 29 و 30 فروردین است.

منجمی گفت: کنترل حافظه دوربین های عکاسان بخش اصلی و جلسه توجیهی و معارفه در دو روز گذشته انجام شد و زمان داوری آثار نیز 31 فروردین است.

وی افزود: آیین اختتامیه جشنواره در 11 اردیبهشت سال 94 همزمان با پایان هفته نکوداشت اصفهان برگزار و از نفرات برتر تجلیل می شود.

منجمی اظهار کرد: شرکت در این جشنواره حرفه ای برای تمام عکاسان، آزاد و رایگان است و 20 عکاس شناخته شده کشور نیز به انتخاب کمیته برگزاری، مهمان ویژه جشنواره در اصفهان هستند.

وی حداکثر تعداد عکس ارسالی در بخش رقابت آزاد و اصفهان در شب را پنج قطعه عنوان کرد و گفت: در بخش اصلی نیز حداکثر 15 قطعه عکس از هر عکاس بر روی لوح فشرده و یا دی وی دی پذیرفته می شود.

اصفهان در ادوار مختلف تاریخی، شکوه و عظمتی خاص داشته و در سه دوره آل بویه، سلجوقیان و صفویان مفتخر به پایتختی ایران بزرگ بوده و هر محله و هر کوی آن بخشی از تاریخ این شهر را روایت می کند.

اصفهان با جلوه های عیان و نهانش مانند مساجد، امامزاده ها، مدارس و گورستان های تاریخی گرفته تا بازارها، چهارسوق ها، کاروانسراها، حمام ها، پل ها و مناره ها و دیگر زیبایی هایش چشم می نوازد و یاد آور تلاش مردم این دیار در دورانهای مختلف است.

در این حال معماری و زندگی امروز در این شهر جلوه دیگری دارد که در تصاویر اصفهان کمتر به آن پرداخته شده است.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار