8درصد افزايش بارندگي در خراسان رضوي

رئیس اداره تحقیقات کاربردی هواشناسی خراسان رضوی گفت: میانگین بارندگی از ابتدای سال زراعی جاری تاکنون نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود هشت درصد افزایش داشته است.
کد خبر: ۲۳۷۳۹۵
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۰ 29 May 2016

به گزارش تابناك رضوي،‌ جواد رسولی با بيان اين مطلب، اظهار كرد: در این مدت 215میلی متر باران در خراسان رضوی باریده است که نسبت به دوره آماری بلند مدت 3.2 درصد افزایش دارد.

وی میزان بارندگی طی سال زراعی جاری در مشهد را 272 میلی متر عنوان و بيان كرد: این میزان نسبت به سال گذشته 23 درصد و نسبت به دوره آماری 12 درصد افزایش داشته است.
رئیس اداره تحقیقات کاربردی هواشناسی خراسان رضوی از افزایش 50 درصدی بارندگی در خراسان رضوی طی اردیبهشت ماه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد و گفت: در این مدت 31 میلی متر باران در این استان باریده است که نسبت به دوره آماری بلند مدت 14 درصد افزایش دارد.
رسولي افزود: در این مدت شهرستان های سرخس و گناباد به ترتیب بیشترین و کمترین میزان بارندگی را داشته اند.
وی میزان بارندگی شهرستان سرخس در سال زراعی جاری را 256 میلی متر عنوان کرد و گفت: این میزان نسبت به دوره آماری بلندمدت 37 درصد افزایش داشته است.
رئیس اداره تحقیقات کاربردی هواشناسی خراسان رضوی اظهار کرد: شهرستان های قوچان و درگز نیز با 30 و 28 درصد افزایش، پس از سرخس بیشترین بارندگی در خراسان رضوی را داشته اند.
رسولي از کاهش 48 درصدی بارندگی در شهرستان گناباد خبر داد و افزود: گناباد در سال زراعی جاری 70 میلی متر بارندگی داشته است.
به گفته وی، پس از گناباد شهرستان های بردسکن و خواف به ترتیب با 23 و 21 درصد کاهش، کمترین بارندگی را در استان داشته اند.
میانگین سالانه بارندگی در ایران 250 میلی متر و در خراسان رضوی 211.1 میلی متر است.

منبع: ايرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار