مجرد: کاهش 9 درصدی حمل کالاهای وارداتی از هرمزگان

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های استان هرمزگان از کاهش حمل کالاهای وارداتی به میزان تقریبی 9 درصد با استفاده از کامیون و کاهش 8.6 درصد مصرف بارنامه در دو ماه اول سال جاری خبر داد.
کد خبر: ۲۵۳۵۸۲
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۵ 30 June 2016
به گزارش تابناک هرمزگان، علیرضا مجرد شامگاه چهارشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به کاهش حمل کالاهای وارداتی به میزان تقریبی 9 درصد با استفاده از کامیون و کاهش 8.6 درصد مصرف بارنامه در دو ماه اول سال جاری اظهار داشت: میزان تناژ حمل‌شده در دو ماهه اول سال 95، 2 میلیون و 742 هزار و 942 تن بوده که نسبت به مدت مشابه در سال گذشته 9 درصد کاهش داشته است.
خبرگزاری فارس: کاهش حمل کالاهای وارداتی به میزان تقریبی 9 درصد / کاهش حمل 8 درصدی فرآورده‌های نفتی در سال 95
وی افزود: طبق آمار سال‌های گذشته به‌طور تقریبی 90 درصد حمل محمولات از مبدا بندرعباس بوده است که با توجه به روند افزایشی مصرف بارنامه، محمولات کشاورزی و سیمان و معدنی در سال 95 نسبت به سال 94 می‌توان گفت آمار واردات کالا به‌شدت کاهش داشته است.
 
مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های استان هرمزگان گفت: در بخش حمل فرآورده‌های نفتی هم شاهد کاهش 8 درصدی در سال جاری بوده‌ایم.
 
مجرد از شرایط صدور پروانه فعالیت شرکت‌های حمل و نقل اجاره خودرو (رنت کار) خبر داد.
 
این مسؤول اضافه کرد: به‌ استناد بند الف ماده 1 و ماده 2 آئین‌نامه نظارت بر تاسیس و فعالیت دفترهای خدمات مسافرتی شرایط لازم برای صدور پروانه فعالیت متقاضیان تاسیس شرکت‌های اجاره خودرو ابلاغ شد است.
 
وی ادامه داد: ثبت شرکت با موضوع فعالیت اجاره خودرو و ارائه درخواست کتبی به اداره‌کل محل استقرار شرکت به همراه معرفی مدیرعامل با حداقل تحصیلات لیسانس و دارای تابعیت ایران و گواهی عدم سوء پیشینه کیفری موثر و معتبر و همچنین گواهی معتبر عدم اعتیاد به مواد مخدر و پایان‌نامه خدمت وظیفه و یا معافیت دائم سربازی برای اشخاص مذکور الزامی است.
 
مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های استان هرمزگان در ادامه این نشست اشاره‌ای به شرایط بعدی تاسیس شرکت فوق‌الذکر نمود و گفت: افراد متقاضی باید دفترکار مناسب در سطح شهر بعنوان مرکزیت شرکت با سند رسمی استیجاری حداقل یکساله یا ملکی بنام شرکت ارائه و همچنین حداقل 100 دستگاه وسیله نقلیه مدرن با پلاک شخصی بنام شرکت یا اعضا هیات مدیره که عمر ناوگان آنها کمتر از 4 سال باشد را ارائه نمایند.
 
مجرد افزود: ارائه حداقل 4 ایستگاه که هر یک دارای حداقل 10 متر مربع فضای اداری و 50 متر مربع پارکینگ وسایل نقلیه در داخل شهر، فرودگاه و یا پایانه مسافربری شهرهای مرکز استان و معرفی یک نفر به‌عنوان مسؤول ایستگاه الزامیست.
 
مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های استان هرمزگان در ادامه تصریح کرد: ارائه ضمانت‌نامه بانکی و حسن انجام کار و تضمین تعهد به‌صورت قابل تمدید و غیر مشروط با ارزش یک میلیارد ریال و همچنین دارا بودن سیستم اتوماسیون یکپارچه بین‌ایستگاهی و شبکه رزرواسیون فروش الکترونیکی و اینترنتی از سایر الزامات درخواست تاسیس شرکت‌های خدمات مسافری می‌باشد.
 
وی در پایان گفت: واگذاری خودرو به متقاضیان می‌باید با عقد قرارداد صورت پذیرد و شرکت اجاره خودرو مجاز به صدور صورت وضعیت برای وسائط نقلیه نمی‌باشد و صرفا" تامین وسیله نقلیه برای متقاضیان به اقصی نقاط کشور برعهده دارد و همچنین پروانه فعالیت شرکت توسط اداره‌کل استان و به‌مدت یک سال صادر می‌گردد که در هر نوبت به میزان یک سال قابل تمدید و در صورت تخلف شرکت، طبق ماده 31 آئین‌نامه صدرالذکر، رسیدگی لازم بعمل خواهد آمد.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار