سردار سرخیلی:متوقف شدن ساخت یادمان شهدای 12 تیر در بندرعباس

طرح ملی یادمان شهدای 12 تیر در بندرعباس به دلیل مشکلات متعدد با مشکل ادامه فعالیت ساخت رو به رو است.
کد خبر: ۲۵۴۶۵۳
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۳۹۵ - ۲۲:۳۹ 02 July 2016
به گزارش تابناک هرمزگان، مدیرکل اداره کل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس اظهار کرد: یادمان شهدای دوازده تیر یک طرح ملی بوده که در سال 88 شاهد تخصیص زمینی واقع در انتهای پارک ولایت فعلی و روبروی پایانه مسافربری بندرعباس بودیم؛ در سال 89 کلنگ این سازه‌ توسط استاندار وقت به زمین خورد و پس از تصویب در مجلس، بودجه 4 میلیارد تومانی به آن تعلق گرفت.
 
سردار حمید سرخیلی افزود: با توجه به شرایط اقتصادی کشور پروژه هایی که زیر پنجاه درصد پیشرفت داشته اند، متوقف شدند که این طرح نیز بدلیل پیشرفت ده تا بیست درصدی شامل اینگونه پروژه ها است و با توجه به هزینه 700 میلیون تومانی که تاکنون بابت این پروژه عظیم فرهنگ ایثار و شهادت در هرمزگان تخصیص پیدا کرده و با افزایش قیمت‌ها، هم اکنون نیاز به بودجه ای بیش از 6 میلیارد تومان دارد.
 
این مقام مسئول ابراز کرد: شهرداری نیز تذکراتی در مورد قوانین ساخت و ساز در سواحل را ابلاغ کرده که در ساخت این پروژه ملی مشکلاتی را بوجود آورده که از طریق مراجع قانونی در پی حل آن هستیم.
 
وی ادامه داد: باتوجه به اینکه هرمزگان مهمترین منطقه برای داشتن یادمانی برای واقعه 12 تیر می باشد و در استان های دیگر نماد های متعددی برای این رخداد ساخته شده، نداشتن چنین نمادی برای استان کم لطفی در می باشد به همین دلیل جلسات متعددی با استاندار داشته ایم و قول هایی در زمینه برطرف کردن مشکلات پیش رو این پروژه ملی و تأمین هزینه های آن انجام گرفته است.
 
سردار سرخیلی از پیشنهاد تغییر نام فرودگاه بین المللی بندرعباس به نام یکی از شهدای واقعه دوازده تیر خبرداد و اضافه کرد: با شهرداری بندرعباس مذاکراتی را انجام داده ایم تا اولین خیابان تازه احداثی که در مسیر پرتردد شهری واقع شود را به نام "12 تیر" نام گذاری شود.
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار