متوسط عمر ناوگان باری همدان بالاتر از میانگین کشوری است، و این در حالیست که ناوگان باری استان وضعیت مناسبی ندارد و نمی توان با آن در بازارهای رقابت جهانی ورود پیدا کرد.
به گزارش تابناک همدان؛ وجود سيستم حمل و نقل به عنوان حلقه تكميل كننده زنجيره لجستيك براي توسعه ضروري است. اما اين حلقه در زنجيره لجستيك كشور ما آنقدر پوسيده و ناتوان است كه بيم آن ميرود با كوچكترين ضربهاي متلاشي شود و زنجيره تامين كالاي كشور از هم بپاشد.
ناوگان فرسوده حمل بار استان هم از این قاعده مستثنی نیست و مدتهاست كه توان ارائه سرويس به صادرات، واردات و ترانزيت ما را ندارد. بخشهاي مختلف توليدي گلايههاي بسياري از نبود سيستم حمل و نقل دارند كه معتقدند وضعيت نابه سامان ناوگان حمل باري ، آنها را در بازار رقابت جهاني با مشكل مواجه ميكند.
سن ناوگان باری در استان همدان به ۲۵ سال به بالا می رسد و این در حالیست که سن ناوگان باری کشور ۱۷ سال است.
کامیون های با عمر ۴۰ سال به بالا سیستم ایمنی ضعیفی برای حمل بار دارند و در استان همدان ۳۰۰ راننده دارای کامیون های بالای ۴۰ سال عمر هستند که این کامیون ها نیز از بارگیری در بندر امام و بندر عباس منع شده اند.
حالا باید با این توصیفات و تأکیداتی که مسئولان استانی در جهت حضور استان در بازار های جهانی دارند باید دید چرا تاکنون به وضعیت ناوگان حمل و نقل استان توجهی نکرده اند؟؟؟