قانون،راه حل ساخت و ساز غيرمجاز در مازوچال

کد خبر: ۲۶۰۹۰
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۱ 21 April 2015
رئیس کل دادگستری مازندران گفت : معضل ساخت و سازهای غیرمجاز مازُوچال کلاردشت فقط از راه قانون حل می شود .

حجت الاسلام محمدعلی تقوی فرد در حاشیه بازدید از منطقه مازوچال واقع در غرب کلاردشت درگفتگو با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما گفت : مشکل ساخت و سازهای صورت گرفته در مازُوچال و تخلفاتی مبنی بر تعریض جاده و تخریب جنگل ، فقط از راه قانون حل می شود و افرادی که ادعای مالکیت دارند باید به قانون احترام بگذارند .

رئیس کل دادگستری مازندران بر لزوم حفظ منابع ملی و طبیعی و ضرورت توجه سریع به مشکلات مازوچال تاکید کرد و گفت : ساخت و سازهای غیرقانونی در مازندران کنترل شده و تخلفاتی که وجود دارد مربوط به سال های قبل است.

کورش خلعتبری لیماکی ، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران منطقه نوشهر هم در جلسه ای پس از این بازدید در فرمانداری کلاردشت گزارشی از وضعیت منطقه مازوچال اعلام کرد و گفت : حوزه منابع طبیعی کلاردشت با 26 هزار هکتار جنگل و 24 هزار هکتار مرتع به دلیل نزدیکی به پایتخت و داشتن آب و هوای مناسب، به شدت در خطر تصرف اراضی ملی و ساخت و ساز غیر مجاز است .

بناوند رئیس شورای اسلامی کلاردشت نیز با بیان اینکه بر اساس مستندات مرکز آمار ، سال 85 این آبادی خالی از سکنه بود و فصلی مورد استفاده دامداران قرار می گرفت اما پس از آنکه افرادی اقدام به ساخت ویلا در آن کردند سال 90 جمعیت 171 نفری برای آن لحاظ شد گفت : بارها نسبت به انتقال مصالح از دل کلاردشت به اراضی ملی مازوچال اعتراض شده است .

مازُوچال منطقه ای جنگلی مرتعی است در عمق 17 کیلومتری جنگل و شهر کلاردشت قرار دارد که به دلیل رویش درخت بُلَند مازُو که نوعی بلوط است و در زبان محلی به آن مازُو می گویند به این نام مشهور شده است .

مازوچال جزء شهرستان تنکابن و بخش نَشتا و دهستان کُترا است اما جزء حوزه منابع طبیعی تنکابن محسوب نمی شود بلکه در حوزه منابع طبیعی کلاردشت قرار دارد
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار