خطیب جمعه ایلام:

مسئولان باید براساس واقعیت های موجود در برابر آمریکا واکنش قاطعانه نشان دهند

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام گفت:اکنون یکسال از توافق هسته ای و شش ماه از اجرای برجام می گذرد اما با بدعهدی آمریکایی ها هیچ گشایش و رفع تحریمی صورت نگرفته است بنابراین مسئولان باید بر اساس واقعیت های موجود در برابر آمریکا واکنش قاطعانه نشان دهند.
کد خبر: ۲۷۲۳۶۱
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۳ 05 August 2016
به گزارش تابناک ایلام؛حجت الاسلام والمسلمین محمدنقی لطفی در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر ایلام اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب در سخنرانی اخیر خود به صراحت به بی نتیجه بودن توافق هسته ای و برجام و مذاکره با آمریکا اذعان داشتند و فرمودند این کشور باید طبق توافقنامه تحریم ها را بر می داشت که در این باره بدعهدی کرده است.

وی افزود: اکنون یکسال از توافق هسته ای و شش ماه از اجرای برجام می گذرد اما با بدعهدی آمریکایی ها هیچ گشایش و رفع تحریمی صورت نگرفته است بنابراین مسئولان باید بر اساس واقعیت های موجود در برابر آمریکا واکنش قاطعانه نشان دهند.

حجت الاسلام لطفی یادآور شد: مسئولان کشورمان باید در برابر بدعهدهی آمریکایی ها مقابله به مثل کنند و بدانند هر وقت رهبری در این خصوص مواضع قاطعانه و صریحی داشته اند آمریکایی ها آشکارا عقب نشینی کرده اند هر چند باید مواظب فریب کاری ها و خنده های آمریکایی ها هم باشند.

وی تاکید کرد: برخی از مسئولان برجام و توافق های هسته ای را افتخاری بزرگ برای کشور می دانند و برخی دیگر نیز می گویند با این توافق ها مخاطرات بزرگی از مردم ایران دور شده در حالیکه به اذعان خود آمریکایی ها برجام و توافق هسته ای ایران را از فعالیت های هسته ای دور کرد و باعث بیکاری دانشمندان این حوزه و تعطیلی مراکز هسته ای شد.

خطیب جمعه ایلام گفت: پول های زیادی که متعلق به ملت ایران است از سوی دولت آمریکا بلوکه شده و حتی 2 میلیارد دلار آن توسط آنها غارت شده اما مسئولان فقط به محکوم کردن آمریکا و اینکه در برجام نمره خوبی نگرفته است می پردازند که این کافی نیست.

حجت الاسلام لطفی اضافه کرد: آمریکایی ها قبل از توافق هسته ای نشان دادند که به مذاکره با ایران نیاز دارند چون قبل از آن از هر راهی برای به زانو در آوردن ایران اسلامی استفاده کردند اما عدم برخورد قاطع و مناسب از سوی مسئولان آنها را گستاخ کرد و موجب شد به وعده های داده شده در برجام عمل نکنند.

وی به جنایات آل سعود در حق ایران اسلامی نیز اشاره کرد و افزود: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، رژیم سعودی همراه و همگام با دشمنان نظام از هر راه و دسیسه ای برای ضربه زدن به انقلاب استفاده کرد و در جریان جنگ تحمیلی بیش از 20 میلیارد دلار به صدام کمک کرد، جنایت علیه حاجیان در سال 66 و فاجعه عظیم منا در مناسک حج سال گذشته از جمله جنایات است.

نماینده ولی فقیه در استان ایلام یادآور شد: مسئولان کشور اما در برابر کینه توزی های آشکار آل سعود واکنش منفعالانه و عقب نشینی نشان دادند در حالیکه ایران تاثیر گذاری شگرفی در عرصه بین المللی و منطقه ای دارد در برابر سعودی ها منفعل است و حتی نرمش قهرمانانه هم ندارد.

وی به مساله فیش های حقوقی هم اشاره کرد و گفت: رهبر معظم انقلاب در سخنان خود خواستار برخورد قاطع با این غارتگران بیت المال شدند و نسبت به دغدغه معیشت مردم به مسئولان هشدار دادند و بر روند جلوگیری از ورود کالاها و اجناس قاچاق به کشور تاکید کردند.

نماینده ولی فقیه در استان ایلام اظهار کرد: کالاهای قاچاق از مبادی رسمی و گمرک وارد کشور می شود که کنترل آن بدست دولت است یعنی دست هایی برای ورود این کالاهای قاچاق از طریق مبادی رسمی در کار است و باید این افراد به مردم معرفی شوند.

حجت الاسلام لطفی گفت: ورود کالاهای لوکس قاچاق خارجی و تبلیغات وسیع رسانه ای برای این اجناس باعث تعطیلی کارخانه ها و کارگاه های تولیدی داخلی می شود بنابراین مسئولان باید افراد پشت پرده این قاچاق های کلان را به مردم معرفی کنند.

وی در باره مساله پرداخت های نامتعارف یادآور شد: این حقوق ها و وام های کلان به یک عده مصداق بارز غارت بیت المال است که با رانت خواری و واسطه گری بدست آمده و برخی مسئولان دریافت کنندگان پول های کلان را ذخایر انقلاب معرفی می کنند در حالیکه باید در سخنان خود دقت نظر داشته باشند چرا که مردم ایران ملتی فهیم و دارای شعور و فهم بالا است.

خطیب جمعه ایلام در بخش دیگری از سخنان خود سردار سلیمانی را ذخیره واقعی انقلاب و نظام خواند که ائتلاف بر علیه سوریه را خنثی کرد و آمریکا و همپمانانش در مساله عراق و سوریه و داعش و گروه های تکفیری را سردرگم کرده است.

وی همچنین به فرا رسیدن دهه کرامت و میلاد با سعادت حضرت معصومه (س) و امام رضا (ع) و روز دختر هم اشاره کرد و گفت: همه دختران باید از این بانوی بزرگوار که همه عمر خود را وقف اسلام و اعتلای این دین کردند، الگو بگیرند./ف
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار