هیچ بانوی جرایم مالی در زندان‌های استان نیست

مدیر عامل ستاد دیه سیستان و بلوچستان گفت: در جلسه این ستاد که روز گذشته برگزار شد تعداد 9 فقره پرونده " تصادفات منجر به فوت و جرح ، محکومیت های مالی ، مهریه و نفقه مورد بررسی و تصمیمات لازم در جهت آزادی آنها اتخاذ گردید
کد خبر: ۲۹۰۲۴۲
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۸:۰۷ 04 September 2016

رحمدل بامری افزود: کل مبلغ بدهی این 9 پرونده بالغ بر 10 میلیارد و 500 میلیون ریال است که با جلسات متعدد مبلغ 5 میلیارد و 600 ریال گذشت رضایتمندانه از شکات اخذ شد.

وی در خصوص آمار آزادی و موجودی مددجویان افزود: از ابتدای سال جاری تا کنون 48 نفر از زندانیان جرائم غیر عمد با مبلغ کل بدهی 46 میلیارد و 200 میلیون ریال از زندان آزاد شده اند که میزان گذشت شکات نیز 27 میلیارد و 700 میلیون ریال بوده است.

بامری با بیان این مطلب گفت: خوشبختانه هیچ بانوی جرایم مالی و غیرعمد در زندان های استان بسر نمی برد افزود: زندانیان جرایم غیرعمد در شهرستان های استان شامل 18 نفر مالی ، 14 نفر مهریه و نفقه و 14 نفر تصادفات می باشد.

مدیرعامل ستاد دیه استان خاطرنشان کرد: از دیگر مصوبات این جلسه برپایی پایگاههای سیار جهت جمع آوری کمکهای نقدی مردم نوعدوست و خیر در معیادگاههای نماز عید سعید قربان برادران اهل تشیع و تسنن در سراسر استان بود .

بامری تصریح کرد: همچنین در آینده با برنامه ریزی های صورت گرفته برپایی جشن های گلریزان در برخی مراکز بخشهای استان از دیگر مصوبات جلسه هیات مدیره ستاد دیه استان بود.

مدیر عامل ستاد دیه سیستان و بلوچستان تصریح کرد: مردم تنها با کمی توجه و درایت می توانند از گرفتار شدن در بند جرایم غیرعمد در زندان ها رهایی یابند که در این راستا با اجتناب از کشیدن چک های بلا محل و بدون پشتوانه ، پرهیز از قرار دادن مهریه های سنگین و غیرمعقول، داشتن بیمه در هنگام کار در کارگاه ها و بیمه در هنگام رانندگی تا حدود زیادی از بروز چنین مسائلی جلوگیری کرد.

بامری اظهار کرد : خیران با اختصاص مبلغی جهت کمک به آزادی مددجویان جرایم غیر عمد به شماره حساب های ۱۳۰۰۲۷۰۰۱۱۷۰۵۰۱ نزد پست بانک، ۲۵۱۷۳۴۶۲۹۵ نزد بانک تجارت، ۳۲۳۲۳۳۳۱۳ نزد بانک ملت ، ۳۱۲۳۵۵۵۴ نزد بانک رفاه و یا با شماره گیری #7777054*780* از طریق تلفن همراه در این امر خداپسندانه سهیم شوند.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار